Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#329089
Vil du have et fantastisk TV for dine penge her i 2021. ?

Billede
Beovision 7-55" Mark II 3D med DVD/ Blu-ray drev, er et faktisk smukt og lækkeret tv,
med David Lewis æstetisk design magi - Det bedste tv, B&O nogensinde har lavet. Det
bedste billede inkluderer: kontrast, panorering, nøjagtige farver, opdaterings hastighed
med mere. BeoSystem 3 er vinderen, når vi taler om billedkvalitet. Billedet er lidt mere
skarpt og dybt med BeoSystem 3, sammenlignet med 55" BV- Avant / BeoSystem 4.

Billede
BeoSystem 3 EU tredje generation, med direkte projector tilslutning.

#329119
Billede
Alt andet lige, holder man sig til de ældre produkter, der ikke mere software opdateres af B&O.

Billede
Bliver man sparet for div. problemer, da B&O's software opdateringer ikke altid går lige godt.
#329123
Jeg minder bare lige om, at 4 af de ovenfor viste link-produkter (i rigtigt mange tilfælde) ikke understøtter kommandoen A.Aux/Beo4 med mindre de software-opdateres vha af en chip, der udskiftes i produktet.....hvis man så ellers kan få fat i den chip.
Og at support for netop A.Aux-kommandoen er nødvendig, hvis man vil tilslutte og bruge A.Aux-indgangen på de 4 viste audioanlæg til f.eks en APE, en CA eller noget af det, som Peter Pan så ofte lovpriser som muligheden for at ‘modernisere’ disse gode gamle anlæg.

Og jeg minder også om, at de 2 viste Beovisions kræver et teknikerbesøg (som koster) for at opdatere PUC-listen, hvis man vil betjene en Appletv-boks, en bluray-spille, en moderne kabeltv-boks osv med en B&O-fjernbetjening.

Ja, de har deres charme, disse gamle ting.....men de fleste mennesker løber altså ind i problemer, så snart de vil bruge dem til mere end det, de var skabt til dengang, de blev lanceret.
Ikke så underligt, at brugtmarkedet bugner med netop disse ting - folk vil ikke ha’ dem mere.

Samtidig bør man vel heller ikke glemme, at software-opdateringer ikke blot bringer og retter fejl, men også bringer nye funktioner til et allerede købt og betalt produkt.
Jeg husker da, at mine to B&O-tv engang ‘pludseligt’ fik en netradio-funktion ganske gratis.
Og jeg husker da også, at B&O var et af de første firmaer, der gav allerede eksisterende audioanlæg support for AirPlay2.....igen ganske gratis.

Så alt i alt er det nok et spørgsmål, om ikke de nyere B&O-produkter - trods de sw-fejl, der opstår....og bliver rettet - har flere fordele end ulemper.

Man kan ikke holde udviklingen tilbage blot ved at lovprise de ældre produkter og ved at mane softwareproblem-spøgelset frem.
Hvad kunderne vil have/køber, viser vejen frem.
Hvis ikke B&O realiserer dette (og det gør de), render de væk og søger andre løsninger.

MM
#329144
driehoek - UK skriver.
Jeg bemærkede på B&O-webstedet, at der er ændringer i priserne på højttalerne.
Øgede priser for BeoSound 1 og 2 har begge set en stigning på EUR 200 (13% stigning for BS1).
Beosound Stage er nu på EUR 1599 i stedet for 1500 (EUR +99). De nye priser er angivet med rødt, ikke sikker på, hvorfor de ønsker at henlede opmærksomheden på prisstigning på deres hjemmeside.

Som forventet er BeoLab 17 forsvundet fra kataloget og sælges nu officielt ikke længere som en ny højttaler. Jeg er sikker på, at du kan finde gode priser hos forhandlere nu, hvis du var interesseret.

Også andre beolab-produkter stiger i pris. Beolab 50 nu ved 31.500 (i stedet for 30.000) og beolab 90 ved 77.500. Sandsynligvis allerede længere væk, men jeg har aldrig bemærket det, men også beoplay P2 og beoplay P6 er forsvundet. Kun A1 og Beolit sælges aktivt som bærbare højttalere i lavere prisklasse (som tidligere var beoplay-segmentet).
_______________________________________________________________________________________________

Jeg tænker at englændernes Brexit er medårsag til de beskrevet pris stigninger, på B&O produkter. ? ? ? ?

I Danmark har jeg ikke set en ny B&O prisliste siden 11 November 2020. Download Tryk her.
#329151
:( jeg arbejder stadig på at få godkendt et sæt BL50 hos chefen. En højere pris gør det næppe nemmere. Vi må se om prisstigningerne migrerer herover også, når den næste prisliste kommer.
#329191
Den Dansk elektronik tilbehøers butik - www.av-cables.dk - er solgt.

AV-Cables kommer nu under vingerne på den nye køber, den Svenske mastodont,
elektronikkæde Kjell & Company. Et selskab med 120 butikker i Sverige og Norge.
De køber ikke vores brand for at lukke det. Planen er en videreførsel med tidligere
ejer Christian Damgaard Møller ved roret.
#329225
faldo skrev:
Hej. Har du hørt rygter om der er en BeoLab 18 mk2 på vej. ?
Den har jo været på markedet i nogle år nu, så det er måske op over.

Peter Pan skrev:
Hej faldo. fladhvid skriver. Hej. Hørt fra en svensk forhandler, at en ny revision
af Beolab 18 nu er tilgængelig i Mk2. Jeg kiggede på prislisten, og det ser ud
til at der er et nyt varenummer (6807 for mk1), (6676 for mk2).

faldo. Jeg har ikke set nogen ny B&O prisliste siden November 2020, og der
ser jeg ikke noget om BeoLab 18 Mk II.

faldo skrev: Ok tak. Er nemlig ved at kigge på et par, men vil blive ked af det,
hvis der kom en opgradering kort tid efter.

Spørgsmål. Har i læst om en evt. opdatering af BeoLab 18 til Mk II. ? ?
#329261
Det giver da vist meget lidt mening at investere i og bruge en en streamer med en (sikkert udemærket) digital til analog sektion, hvis man så blot hiver signalet ud (som i eksemplet: via toslink) rent digitalt.

Men måske Peter Pan kender nogle tricks her, som kan retfærdiggøre dette :)

MM
#329285
Millemis skrev:
Jeg slettede mit indlæg ....der var åbenbart ikke nogen der gad kommentere på det.
En tråd skal holdes i live - er det ikke lidt trådstarterens ansvar - ellers dør den, bliver glemt.

MM
____

Øhh jeg ventede ikke et på svar, på mit forige indlæg. Her holder trådstarteren tråd igang, med
indlæg. Modsat den andet forum. Klart mine indlæg på tråden, spejler en vis personligt interesse.
Tråden har pt. 234.218 Hits. Så nogen læser med, selv om ældre B&O ofte bringes på banen.

Vedrørende Optisk toslink, er det idag den eneste mulighed for at benytte digital IN på 'nyere'
B&O højttaler. Selv om lyden bliver konverteret til analog lyd, helst så tæt på højttalerens DSP
som muligt. Jeg ved godt du MM mener, en PowerLink indgange er alt rigeligt.

Engang blev Coaxiale indgange benyttet af B&O bl.a på (BL 5 / BV 7.) Du kan jo forsøge at
komme i tanke om de tekniske data via Coaxial tilslutning.
#329291
Helt klart skal en tråd holdes i gang - og ja, der påhviler trådstarteren et vist ansvar for det.
Jeg vil ikke kommentere på, om antallet hits er ensbetydende med at tråden har kvalitet eller ej.
Men - da tråden er åben for alle (hvor de så end måtte befinde sig) - tillader jeg mig af og til at kommentere på indlæg dér.

Derfor også indlægget med min undren over, at ville bruge en Streamer/DAC.....når man slet ikke bruger dens DAC-funktionalitet.
At vi ikke er enige om, hvorvidt det er fint at bruge (de analoge) Powerlink-tilslutninger, når det drejer sig om forbindelsen mellem B&O-produkter, er vist ingen hemmelighed.
Den coaxiale (læs digitale) forbindelse mellem et BV7 og BL5 blev dengang brugt i tillæg til Powerlink-forbindelsen.....bl.a fordi PL-forbindelsen gav et tænd/sluk-signal og en mulighed for at regulere volumen på en forsvarlig måde (og med en fjernbetjening).

I dit eksempel (med streameren fra Cambridge og et sæt BL18) virker det dog ikke på samme måde.
Jeg er ikke sikker på, om det er muligt at regulere lydstyrken på selve streameren hhv i dens app, når man bruger den optiske udgang.
Et digitalt lydudput (via coax/optical) er per definition et fixed output - så hvis man regulerer lydstyrken i det digitale domæne, ændrer man samtidigt på signalets bitdybde.
Man reducerer altså lydkvaliteten....populært sagt man gør lyden dårligere. (Om man så kan høre dette eller ej, er en helt anden diskussion).

Jeg skal ikke kunne sige, hvordan en Cambridge fungerer mht til dette....om man overhovedet kan gøre det med den.
Jeg erindrer dog, at de dér Cambridge-dimser har en såkaldt Control Bus, som kan forbinde til en Cambridge forstærker.
Se detaljer her:
https://www.cambridgeaudio.com/usa/en/b ... me-control

Uden nærmere kendskab til, hvordan Cambridge streameren håndterer disse ting, er det efter min overbevisning lidt vovet blot at anbefale en digital tilslutning fra streameren og til BL18 som det eneste rigtige.

Personligt havde jeg nok - hvis jeg da ville bruge den - brugt dens XLR-udgange (med et adapterkabel) til at forbinde til BL18’s PowerLink-indgange.
Jeg havde så dermed brugt Cambridgens DAC-sektion og havde kunnet bruge dens volumen-kontrol uden videre problemer.

P.S. Hvis jeg virkelig ville bruge BL18’s digitale indgange, havde jeg nok bare brugt den digitale udgang på en BS Core.....Når alt kommer til alt er Core’n jo lavet til netop dette formål....blandt andet.

MM
  • 1
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 326