Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#292515
Millemis skrev:Det ville da også være mærkeligt at indbygge WiSA i en boks, der er som skabt til at blive gemt væk......måske endda i et seperat teknikrum.

MM
Hvilken af ovenstående bokse mener du, at man skulle kunnegemme væk i et teknikrum?
#292516
Peter Pan skrev:Billede
Det kan gøres mere enkelt og langt billigere, og sende
trådløst op til 50 meter. Selv en væg kan der være imellem. :p
Hvis man er ligeglad med tab af Dolby Vision, tænker jeg? Jeg har prøvet sådan en extractor, og det var mildt sagt noget ustabilt juks. Og så har man et sæt Xeo og ikke en BeoLab-højttaler... jeg ved godt hvad jeg ville prioritere til stuen.
Brugeravatar
Af Millemis
#292518
Torben Rasmussen skrev: Hvis man er ligeglad med tab af Dolby Vision, tænker jeg? Jeg har prøvet sådan en extractor, og det var mildt sagt noget ustabilt juks. Og så har man et sæt Xeo og ikke en BeoLab-højttaler... jeg ved godt hvad jeg ville prioritere til stuen.
Jeg tænker, at Peter Pan dermed pønser på at bruge begge sine to sæt Xeo’er.
Det ene til stuen og det andet til skrivebordet.....så han kan AirPlay’e lyd til, når han sidder foran pc’en, uden at involvere skærmen, uden at skulle anskaffe en ekstra AirPlay-enhed
Som oftest - når man tænker ‘billigere’ - bør man indregne lærepenge........når man senere er nødt til at vende tilbage til et fornuftigt setup O_O

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#292519
Torben Rasmussen skrev:
Millemis skrev:Det ville da også være mærkeligt at indbygge WiSA i en boks, der er som skabt til at blive gemt væk......måske endda i et seperat teknikrum.

MM
Hvilken af ovenstående bokse mener du, at man skulle kunnegemme væk i et teknikrum?
BS Core-boksen....selvfølgelig!
Det var jo den Peter Pan refererede til på forrige sige - hvorefter han lavede en tegning der inkluderer en tilsluttet Transmitter 1 (fordi Core’n netop ikke har WiSA indbygget!)
En TR1 bør man ikke gemme langt væk - den skal nærmest kunne ‘ses’ af de opkoplede højtalere.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292520
Torben, du ved jo ikke hvad du takker nej til. Trådløse højttalere - Jovist de findes, men slet
ikke i samme seriøse udgaver, som Dynaudios Xeo 3, en ægte audiophile-højttaler. Xeo 3
er en meget seriøs trådløse High-End højttaler, som kun skal have strøm og signalkilde for
at spille. Dynaudio Xeo 3 er prissat som tilsvarende trådløse tilbud fra Sonos, B&O og Bose.
I denne henseende er Xeo 3 miles foran konkurrenterne, i form af dens naturlige levering af
tonal finesse. Hifi Test.de.

Evt. lip synkronisering - Afbryd tv højttalerne, og spar en mindre formue. :p

Dolby surround 5.1.- 3 stk Hub modtager signal kilderne fra dekoder. Wireless: 2 x 2 Dynaudio Xeo 3.
Senest rettet af Peter Pan 5. feb 2019, 09:50, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Millemis
#292524
Det er så kun skabet, der er B&O i din opsætning - ikke mange % B&O tilbage altså.
P.S. Hvad er det for en ‘dekoder’, du nævner?

Vis os lige de forskellige remotes, der er brug for til sådan et setup.

MM
#292525
Hvis vi lige generaliserer Core, så er den da ikke på nogen måde smart at gemme væk i et teknikskab? Den skal have input og bruger du ikke WISA, så skal der også noget ud af den. Jeg kan gå med til,at den ryger ned i et skab, men i teknikskabet i eks. bryggers?
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292528
@ Millemis Spørgsmål til min tegning. - Dynaudio Skanderborg kan besvare alle de spørgsmål du
måtte have. Oven i købet på Dansk. :p Du kan også Google - Dynaudio YouTube guider. Eksempel - Dolby Vision audio - Hent surround 5.1 signalerne fra dit BV. TV, div. PL out til de 3 Xeo hub.

Billede
Benytter du BV-7 har du også center signal. Alt styres med din B&O remote control.
Brugeravatar
Af Millemis
#292540
Torben Rasmussen skrev:Hvis vi lige generaliserer Core, så er den da ikke på nogen måde smart at gemme væk i et teknikskab? Den skal have input og bruger du ikke WISA, så skal der også noget ud af den. Jeg kan gå med til,at den ryger ned i et skab, men i teknikskabet i eks. bryggers?
Ikke desto mindre er der folk, der tilslutter op til flere BS Core til f.eks. en BeoAmp 16, der jo typisk vil stå i et teknikrum. Herved opnås et 8-rums setup....multiroom og seperat brug i hvert rum.

Hvis man integrerer en BS Core med et NL-BeoVision er det fuldstændigt lige meget, hvor man placerer Core’n (f.eks i teknikskabet sammen med router, switch og andet grej)....bare den er på samme netværk som tv’et.

Så, jo - det kan sagtens være smart :)

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#292542
Peter Pan skrev:@ Millemis Spørgsmål til min tegning. - Dynaudio Skanderborg kan besvare alle de spørgsmål du
måtte have. Oven i købet på Dansk. :p Du kan også Google - Dynaudio YouTube guider. Eksempel - Dolby Vision audio - Hent surround 5.1 signalerne fra dit BV. TV, div. PL out til de 3 Xeo hub.

Benytter du BV-7 har du også center signal. Alt styres med din B&O remote control.
Det tror jeg nu ikke, jeg hverken har behov for eller får brug for.
Min kommentar relaterede til din foregående tegning:

Billede[/quote]


MM
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 326