Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#296123
Det er jeg faktisk 99,99999999 % sikker på.

Forskellen er, at det nu foregår via en app, der installeres på tv’et og ikke - som ved Eclipse - en speciel firmware, der blev lagt ind i de tv, som B&O fik leveret.
Om der er ulemper/noget, der mangler i forhold til Eclipse-løsningen, må tiden vise?

Smart nok!
Mon ikke det kunne ‘genbruges’ på (d)en kommende soundbar ? - hvis man vel at mærke har et 2019/LG-tv (WebOS 4.5).

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#296163
Yamaha AirPlay 2 opdatering. - Yamaha HDMI eARC support.
Yamaha tilføjer desuden HDMI eARC (enhanced Audio Return Channel) support i 23 AV-receivere.
Med HDMI eARC kan en kompatibel TV-skærm udsende (eller passthrough) lyd i tabsfri kvalitet
fra HDMI eARC-porten videre til en soundbar eller receiver. - Click here.

Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#296204
Yamaha - Produkterne modtager nye funktioner via firmwareopdatering
eller App opdatering. Tilgængeligheden af produkter kan variere afhængigt
af regioner. Næsten alle produkter vil modtage nye funktioner i april 2019.
Se oversigt her.

Billede
God Påske. Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#296236
Fra link:
Jeg har besluttet at deaktivere kommentaren "kommentarer" på alle posteringer
på denne hjemmeside. De eksisterende kommentarer forbliver - men nye er ikke
mulige eller vil automatisk blive kasseret.

Jeg har en række grunde til dette, men for det meste skyldes det, at jeg i stigende
grad forsøger at afbryde forbindelsen fra min computer og telefon. Sociale medier
var den første ting at gå. Curating og moderating kommentarer på en hjemmeside
er en af de lettere opgaver at droppe.

Hvis du har specifikke spørgsmål om ting, jeg har skrevet her, er du velkommen til
at sende mig en mail. Jeg kan dog ikke love, at svaret bliver hurtigt, da jeg også
forsøger at afbryde forbindelsen fra min email mere og mere.

tonmeister.

MM du får tilsyneladende, ikke meget mere hjælp fra hans side.
Brugeravatar
Af Millemis
#296254
Du burde vel jo fortælle folk, hvad det er du vil sige!
Jeg ved det - men der er vel et par andre, som læser denne tråd.

Geoff Martin havde tidligere en åben kommentar-funktion på sin blog-side.
Den har han for ca et år siden lukket ned for.
De grunde han angiver, bør vel være nok.
Det er en privat side - https://www.tonmeister.ca/wordpress/ - så det afgør han helt selv.

Ja, du ville have ret........hvis ikke der var flere veje til Rom ?

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#296271
Jeg har en god idé.
Vi har akseptert at B&O har adopteret LG's TV som BeoVision. Så kan en Yamaha
AVR med HDMI / eARC, da også adopteres af B&O, som den helt nye BeoMaster.

Billede

Der er da ingen grund til at gentage historien, vel.

Billede

Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#296338
Vær forsigtig før køb af HDMI 2.1 kabler.
Ser du efter Ultra High Speed HDMI-kabler, kan du finde nogle af disse kabler til salg på nettet.
HDMI releases version 2.1 er tilgængelig, (opdateret 2019). Men der er endnu ingen standart test.
Det vil sige at HDMI Licensing ikke kan sige, om nogen af disse kabler faktisk er Ultra High Speed.
Det er muligt de er, men. ? - Tryk her.
Brugeravatar
Af Millemis
#296427
Hvorfor skulle de sige fra?
Iøvrigt er der da masser af AP2 i selve lyddelen på Harmony’en - går stærkt ud fra at specs’ene dér på det område svarer til Core hhv Eclipse.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#296444
Ja, så nåede LG så langt. LG 2019 4K OLED tv vil snart være tilgængelig i alle lande.
I Danmark annoncerer den første forhandler LG 65 "4K UHD OLED Smart TV C9 OLED65C9
forventes på lager online - 21-05-2019. Jeg er spændt på at se de første tests, af de lydsystemer
der er gennemgået.

Billede
New LG TV audio adjustment.

Flatpanelsdk går fuldt og helt op i test af div. vedrørende billede delen. Min interesse er også lyd delen, som jeg for år tilbage bemærkede, og påpegede jeg syntes Flatpanelsdk's gjorde for lidt ud af. Så her et indlæg hvor kun lyd delen er prioriteret. :)

Test af lyd fra indbyggede LG C9 tv højttaler.

LG C9 lyder bemærkelsesværdigt godt, især når du overvejer det måler kun millimeter øverst og kun når 46,9mm nederst. Det giver ikke meget plads til højttalere, men LG har anvendt en klog AI-behandling for at give akustisk hjælp.

Til at begynde med kan du faktisk optimere din nye C9 til det specifikke rum, du bruger det i. Der er en ny One Touch Sound Tuning-funktion, der bruger mikrofonen i fjernbetjeningen til at analysere rummet fra din primære lytteposition og opsætning tv'et i overensstemmelse hermed.

Når AI akustisk tuning er færdig, kan du sammenligne før efter forud for at gemme indstillingerne. Denne funktion virker virkelig, og lyden bevarer fremragende detaljer og klar klarhed. Der er også tre tilstande, med standard-indstillingen, der giver de mest afbalancerede resultater. Men hvis du har lyst til at øge diskanten eller basen du kan, og resultaterne er imponerende.

Der er også en AI Sound-tilstand, der opblander 2,1-kanals lyd til virtuel 5.1 surround lyd. Takket være den kloge anvendelse af psykoakustisk trickery har lyden fordelene ved at opbygge, der synes større og mere åben. Dialogen forbliver klar, men musik og effekter er mere omsluttende,
mens bassen er overraskende dyb.

Som med tidligere år støtter C9 Dolby Atmos. Du kan ikke anvende AI-behandling i denne tilstand, men hvorfor vil du så? Dolby Atmos er indbygget kodet med diskrete surround kanaler, og selv om fjernsynet opretter sit lydfelt med kun et par højttalere, er resultaterne ofte meget underholdende.

Lydegenskaberne i disse moderne tv er intet mindre end fantastisk. Sound TL; DR: Lydkvaliteten
er bemærkelsesværdigt i betragtning af, hvor ultra-slank dette tv er. Den AI-forbedrede behandling virker virkelig, ligesom akustisk tuning. Af Techradar - Best in class.
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 326