Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#335018
sd2100 skrev: 24. sep 2021, 15:37 Fandt lige endnu et eksempel på B&Os agressive prispolitik.
Et Becenter AV5 med 25" billedrør kostede i 1997 44.000. Det svarer til 64.695,30 i dag.
Det tilsvarende produkt i dag er Beovision Horizon 48".
Det kan fåes (på fod) til 44.100 :-).
BeoCord 84

Billede
#335019
B&O Beocord 84 U Trådoptager

Billede
Da Bang & Olufsen startede genopbygningen af fabrikken efter 2. verdenskrig var der mange ideer til, hvad man kunne lave ud over radioer og højttalere osv. Én af de ting som Peter Bang og Svend Olufsen havde fundet ud af var en opfindelse, der var gjort i USA under krigen. Det drejer sig om en maskine til at optage og gengive lyd. Systemet bygger på en tynd magnetiserbar ståltråd, som man kan optage på og slette igen uendeligt mange gange. Den opnåede lydkvalitet er begrænset af frekvensområdet, der går til 7 kHz.

Det lykkedes at skabe kontakt til "opfinderen" - som var Amour Foundation Corporation Inc. i Chicago - og en aftale om licensproduktion blev indgået af chefingeniør Lorenz Duus Hansen, der blev sendt derover.

Resultatet blev Beocord 84 U, som igennem de næste fire år var næsten ene på markedet inden for denne produktgruppe. Det var først da lydbåndet var produktmodnet i begyndelsen af 1950'erne, at Beocord trådoptagerne blev afløst af en Beocord båndoptager i 1952.

Navnet Beocord blev valgt, fordi man gerne ville genoptage forstavelsen Beo og tilføje her den engelske betegnelse for tråd - cord. Beocord 84 U. - Lanceringsår: 1948. / af M.S.H. og R.K.M.
Af sd2100
#335055
Peter Pan skrev: 27. sep 2021, 16:45 Billede - Tryk her.

Tilsyneladende vil Bang & Olufsen ikke leverer en BL-7 lignende trådløs WiSA Centerhøjttaler. !:(
Det ville ikke give nogen mening. Der er allerede gode højttalere i Eclipse og Harmony.
Af sd2100
#335056
Peter Pan skrev: 27. sep 2021, 07:05 Positive oplevelser med de 'nye' WiSA systemer, efterlyses stadig.
Der er både negative og positive oplevelser med WISA derude på nettet. Der er endda en positiv response på det samme indlæg på rec.dk.
Brugeravatar
Af Millemis
#335067
sd2100 skrev: 27. sep 2021, 18:13
Peter Pan skrev: 27. sep 2021, 16:45 Billede - Tryk her.

Tilsyneladende vil Bang & Olufsen ikke leverer en BL-7 lignende trådløs WiSA Centerhøjttaler. !:(
Det ville ikke give nogen mening. Der er allerede gode højttalere i Eclipse og Harmony.
Nej, absolut ingen mening - og de højtalere er absolut gode (plus hvad der ‘følger med’ af lydprocesseringsmuligheder)……
…..men Peter Pan vil IKKE have et BV/tv fra B&O.

MM
#335078
sd2100 skrev:Der er både negative og positive oplevelser med WISA derude på nettet.
faldo skrev:Hej Peter.
Jeg har en soundsend wisa boks, som jeg har koblet til et par BeoLab 18. Det fungerer godt. Så satte jeg en sub på, som gjorde at de lave toner forsvandt fra BeoLab 18. Men er i dialog på med producenten, som vil lave en firmware opdatering. Så når den kommer igen, så kører jeg trådløst igen.
#335097
SoundSend. Opsætnin - indstillinger.

Billede
Hvis SoundSend, samt de WiSA Ready funktioner på nogle LG 2021 tv modeller,
fungere som beskrevet, har B&O sovet i timen alt for længe.

B&O er blevet opfordret til fornyelse af deres ældre WiSA teknologi, samt til at
udvikle en WiSA ready centerhøjttaler. Hvis man ikke lige er til True 360 mono lyd,
eller til en af de to overprissatte lyd-center B&O leverer til de LG tv, de levreres med.

Personlige er jeg glad for min hobby, er de ældre Bang & Olufsen produkter.
Brugeravatar
Af Millemis
#335101
Peter Pan skrev: 28. sep 2021, 13:54 Hvis SoundSend, samt de WiSA Ready funktioner på nogle LG 2021 tv modeller,
fungere som beskrevet, har B&O sovet i timen alt for længe.

Personlige er jeg glad for min hobby, er de ældre Bang & Olufsen produkter.
Absolut ikke enig!
Lyddelen i et moderne tv fra B&O er langt mere end blot WiSA og nogle simple indstillingsmuligheder for de op til 8 kanaler, der er mulige dér.
En af disse ting er muligheden for frit at kombinere trådløse/WiSA-forbindelser med kabelbundne/Powerlink-forbindelser, når der skal tilsluttes højtalere.

Bliv du bare ved din hobby = ‘ældre Bang & Olufsen produkter’, for du har øjensynligt ikke fattet mulighederne i det, som B&O har tilbudt igennem nu en del år………og som virker ganske fortrinligt.

MM
  • 1
  • 217
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 326