Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#284219
Millemis skrev:I virkeligheden ville jeg jo bare skrive, at AirPlay 2 ikke giver mig noget, jeg ikke havde i forvejen - og det faktisk nemmere.
Om det giver mening ift. dit brugsmønster, ved jeg ikke, men du kan bede Siri på din iPhone/iPad om at udvide musikken til andre rum. Det kræver, at du tilknytter Airplay 2 højttalere til dine rum via Apples Hjem app'en.

PS: Tak for tip om Airplay 2 opdateringen :) Jeg har talt med B&O i dag og fået en fuld udrulningsplan samt yderligere detaljer: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1542024098
Brugeravatar
Af Millemis
#284227
@Rasmus
Jeg forstår, hvad du mener.
Men AirPlay 2-muligheden i de to mest benyttede rum hos mig, er ATV’erne på mine tv.
Så her ville jeg - udover at fatte iPad’en og snakke til Siri - skulle trykke DTV på min remote (for valg af indgangen).
Så er det da noget nemmere bare at trykke ‘Join’ foran tv’et i stedet.
Hertil kommer, at min default højtalergruppe til AppleTV’er er L/C/R (det er nemlig oftest video-indhold, jeg bruger den til).
Trykker jeg derimod ‘Join’ er den defaulte gruppe L/R.....hvilket jo passer bedre til en musik/stereo-kilde.
N.B. L/C/R står for eksterne front højtalere plus tv’ets egne, som center.
L/R er tilsvarende blot fronthøjtalerne.
OK - lidt sofistikeret, men sådan er det, når man har et B&O-tv’s muligheder 8-)

På min M3 trykker jeg bare på den øverste af kontrolknapperne dér....for at joine det, der spiller.

Så nej, det er nok ikke så relevant.
På trods af mine iDevices, Mac’en, ATV er jeg ikke så æblet - jeg bruger f.eks aldrig iTunes og Siri er ikke aktiveret p.t.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#284229
Mine erfaringer med ‘Hey Google’ er ikke just oplivende.
Simple kommandoer forstås, ja.
Men beder man om en lidt mere komplicerede ting vedr afspilning af musik, er der sjældent held.
Jeg tvivler på, at det er meget bedre med Siri.
Til simpel aktivering af en playliste eller ‘bare noget musik’ eller en radiostation er det sikkert fint.
Jeg kræver nok lidt mere/for meget til at kunne være i målgruppen for ‘voice controlling’.
For mig er søgefeltet i min musik-streamingservice guld værd.......og lige ved hånden på min iPad.
Brugeravatar
Af Millemis
#284252
Når jeg vil høre noget musik, er det ofte (men ikke altid) sådan, at jeg vil kende en kunstners produktion/hans album.
Derfor vil jeg gerne kunne se dem og vælge ud fra det....måske starte med det allerførste.
Som gammel album-lytter er det visuelle (coveret osv) vigtigt for mig.

Men, der er forskellige brugsmønstre (et skrækkeligt ord) - jeg hører ikke til dem, der bare vil høre hvad Google/Siri tror, at jeg vil høre.

Er spændt på, om - og hvis - hvordan Hej Siri adskiller sig fra Hej Google!

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#284602
Billede
Flower pots by Bang & Olufsen. :((

Jeg syntes godt nok at B&O's ambitions niveau er for lavt nu. Hvad mon folkene i
innovations afdelingen hos B&O mener. Mon ikke de også drømmer om at udvikle
nyheder, f.eks det nye stand alone Beo Sound Center, jeg troede var på vej.

Se M5 hos din forhandler.
Brugeravatar
Af Millemis
#284627
Uden indtjening ingen innovation.....så fat det dog!

Fra Holstebro Dagblad den 16. Maj i år

Satsningen på det nye Innovation Lab er ifølge B&O et klart signal om, at virksomheden fastholder sin forankring i hjembyen Struer.

Struer: Bang & Olufsen satser stort på udvikling af nye produkter - og det sker i Struer.

Det fastslår administrerende direktør Henrik Clausen i et interview med avisen under en rundtur i det nye Innovation Lab, som samler virksomhedens kompetencer inden for blandt andet akustik, design og håndværk.
B&O har investeret et to-cifret millionbeløb på innovationslaboratoriet, som åbnede i november sidste år i den gamle fabrik 4, hvor der tidligere blev produceret fjernsyn i den eksklusive prisklasse. Den epoke er forlængst afsluttet.
Men i stedet har B&O nu indtil videre samlet over 200 medarbejdere i ét gigantisk kontorlandskab, hvor det først og fremmest
handler om udvikling. Indretningen af det tilstødende lokale, der rummer testfaciliteter for lyd og akustik, er i fuld gang.
Henrik Clausen er selv blevet så begejstret for den kreative energi og dynamik, han kan fornemme, når han træder ind i innovationslaboratoriet, at han har fået et skrivebord her, side om side med sine medarbejdere. -
Når jeg er i Struer, er jeg her. De ting, der foregår her, peger fremad. Og det er et signal om, at der sker rigtig meget i Struer,
siger Henrik Clausen.


Billede

MM
Vedhæftede filer
inno.jpeg
inno.jpeg (145.85 KiB) Vist 1768 gange
#284634
Millemis skrev:Derfor vil jeg gerne kunne se dem og vælge ud fra det....måske starte med det allerførste.
Som gammel album-lytter er det visuelle (coveret osv) vigtigt for mig.

Men, der er forskellige brugsmønstre (et skrækkeligt ord) - jeg hører ikke til dem, der bare vil høre hvad Google/Siri tror, at jeg vil høre.
Jeg er fra den generation, hvor vi primært hørte musik med WinAmp, så erkendt, det visuelle er ikke så vigtigt for mig. Men du kan nu sagtens definere, hvad du vil høre via stemmekommandoer. F.eks. bede om første eller seneste album fra en kunstner, "best of" (der behøver ikke være et album), bede om albummets navn eller lign.

Du kan også bede efter musik fra 80'erne eller en specifik genre eller følelse (fx. "relaxing music"). De her stemmeassistener kan sagtens foreslå dig alt muligt, men du kan også tage kontrollen.
Brugeravatar
Af Millemis
#284643
Min erfaring (med Google-versionenen) er, at hvis man beder om et album: ‘kunstner, album-navn’ OG det album har et nummer med samme titel som selve albummet, får man blot nummeret serveret.
fra 80'erne eller en specifik genre eller følelse (fx. "relaxing music" er ikke noget, jeg bruger.
Men fint, at/hvis dette virker for dem, der gør.

Jo da, WinAmp kan jeg godt huske - jeg foretrak dog Foobar2000.
Det var en lettelse, da Squeezeboxene og f.eks iPeng til styring via iPad’en kom - så blev det sjovt igen.....så slap jeg for at sidde ved pc’en for at styre musikken.

Nu efter, at jeg stort set kun bruger (men ikke kun) Spotify (og en Essence 2nd gen), har jeg det fint med at dets ui viser mig, hvad jeg har hørt, søgt på - og har et søgefelt!
Af og til bruger jeg deres forslag hhv kigger, hvad der af nyt.
Jeg tror ikke, at jeg vil bytte med en stemmestyring, der ikke er 100%....og det med at sidde og snakke ud i luften er heller ikke lige mig O_O
Men sådan er vi jo forskellige.

Kunne være interessant, at finde ud af hvordan folk med en af stemme-assistenterne egentlig bruger den, og hvor meget - når vi snakker musik-lytning.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#284648
millemis skrev:Uden indtjening ingen innovation
B&O har indtil videre samlet over 200 medarbejdere i det nye Innovation Lab i
Struer. B&Os administrerende direktør, Henrik Clausen mener tilknytningen til
Struer, har en brandværdi. Skrev Holstebro Dagblad i Maj.18.

Hvorfor gør direktøren så ikke noget for at passe på den brandværdi. B&O kan
da godt satse det hele på den yngre målgruppe i alderen 20 -30 år, med salg af
de samme BeoPlay dimser i forskellige farver. Hvor længe gider fagpressen stille
op til det. B&O har vurderet, at man for at nå ud til de yngre bliver nødt til at blive
set i butikkerne, hvilket massedistribution sørger for. B&O's image bliver dog
skadet heraf set i forhold til den ældre generation, som i forvejen har kendskab
til B&O, og blot mister fornemmelsen af eksklusivitet, og det unikke ved Bang
& Olufsen produkterne.

Bang & Olufsens vil IKKE klart melde ud at de ikke mere satser på os over 30 +,
der forventer en kombination af smukt design og kvalitet, samt et højt service
niveau. Muligvis derfor manglende indtjening. BS Edge var da et forsøg, som kun
et få tal køber. En succes som det Danske folke fjernsyn BV. MX tv versionerne
kommer B&O aldrig til at opleve igen.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 326