Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af sd2100
#343134
Peter Pan skrev: 14. jun 2022, 11:41 @ sd2100. Konklusion. Bang & Olufsen fik IKKE solgt et Beovision Contour.
Og der var heller ingen andre, der fik solgt "ting". "Tings" værdi som status har ændret sig!
Der beundres i mindre og mindre folks køb af "ting" og AV produkter i særdeleshel. Med mindre det er rigtige hjemmebioer. Det ser ud til, at der er en del professionelle virksomheder, der tilbyder dette.
#343173
Danmark er et interessant marked fordi bæredygtighed i stigende grad er blevet en
vigtig faktor for mange danske forbrugere. Mange leder nu efter måder at genbruge /
reparere deres B&O produkter, og her med købes færre ny producerede AV
produkter. I min krystalkugle ser jeg ikke, B&O når 100 års jubilærum i 2024.
Bang Olufsen Aktie 03.06.2022. 15,83DKK. -0,92DKK. -5,48%.

Billede
OK jeg reder ikke B&O, for vi genbruger det vi i sin tid har invisteret i. Måske
Bang & Olufsen skulle have gemt mine investeringer, istedet for at smide dem
efter tidligere B&O Ceo direktøer. Et eks. Tue Mantoni (2011 til 2016) tager
11 millioner kr. med sig ud af B&O. - Click here.
Af Emilos88
#343191
Ja Aktiekursen er meget lav, ligesom alle andre aktier i tiden. B&O er utrolig likvide så en konkurs er langt ude i horisonten. Og hvis kun overlevelse er et mål, ja så er 100 års jubilæum intet problem. Men nu handler det jo ikke kun om at eksistere, men også at skabe nye produkter og vækst. Den nuværende Direktør Kristian Tear, gør det efter min mening virkelig godt. Han satser heldigvis stadig på det gode gamle B&O med eksempelvis Beolab 28, men også Bespoke programmet, som er for den kræsne kunde.

At der ikke er kommet nye produkter siden Beolab 28 passer ikke, men der er ikke kommet i Stage katogorien. Der ser dog ud til en ny Soundbar, som eksempelvis kunne passe godt til dig Peter, er på vej.

B&O laver produkter som ingen andre, og jeg nyder mit Harmony hver eneste dag. Det er en oplevelse jeg ikke kan få fra andre producenter, og så lever jeg fint med at mine B&O aktier ikke er meget værd i tiden. Vi er på vej ind i en økonomisk krise, men den går over ligesom de andre der har været. og B&O overlever den også.

PS: Tue Mantoni var alle pengene værd, hvorimod Henrik Clausen fik udrette absolut intet.
Brugeravatar
Af Millemis
#343194
Enig med Emil :)

De millioner (eller hvor meget det nu var), som Tue fik, var småpenge i forhold til den betydning for B&O, som hans indsats genererede.
Jeg vil gå så langt som til at sige, at uden Tue (og de, der var med til at omsætte planerne) havde der ikke været noget B&O i dag.

Mon ikke den manglende lancering af nye produkter i Stage-kategorien også har med den for tiden alle steds nærværende mangel på komponenter.
Og det vil vel normalisere sig efterhånden.

Om så det (efter rygterne at dømme) kommende produkt, BS Theatre vil ændre noget på P.P.’s forhold til B&O, er tvivlsomt.
Som tidligere skrevet, ender han nok med et (så stort som konen tillader det) fladskærmstv fra hihi-klubben (skruet fast til BV7-standen), en oldschool A/V receiver samt diverse adapterkabelløsninger, når engang BV7-40’eren står af.

Ingen tvivl fra min side - B&O er en sund virksomhed………den slags kan ikke aflæses blot ved at kigge på aktiekurserne.

MM
#343208
Emilos88's setup i 2018. -

Billede
Og nu skriver du 'jeg nyder mit Harmony hver eneste dag'. 77" GX Harmony,
købte du Dec 2020. Emilos88. Vi mangler da lige et billede IK. Hvad er dit
næste ønske, fra Bang & Olufsen ?. For det stopper vel ikke her.

Billede
Af Emilos88
#343232
Hvis vi tager et 5 års perspektiv så ønsker jeg mig Beolab 90, og Harmony 97". Men det kræver en ny bolig, med mere plads og mere strøm ;) Og at de lancere Harmony i 97". Men hvem ved hvor verden bevæger sig hen lige nu?
Brugeravatar
Af Millemis
#343253
Jeg kender ingen som Peter Pan, der formår at blande tingene sammen i en pærevælling.
Lidt egen, personlig erfaring burde nok kunne ændre på det.

Peter Pan er velkommen til at komme hjem til mig…..og ‘få udredt trådene’.

M :) M
  • 1
  • 259
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • 326