Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#284792
Millemis skrev:Og hvad med, når de hører hvad herligheden koster ?
Ja når jeg hører prisen, så er det jeg køber en 5.1.4 - wi-fi, Dolby Atmos, DTS:X,
surround pre-out receiver. 4 stk. Reflex højttaler - Se her - De kan fint stå på mine
4 BeoVox Penta. Motor Stand til nuværende BV. TV inklusiv BL-7-4 genbruges til
et nyt LG panel. Man må jo spare hvor man kan. :p

Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#284873
Bang & Olufsens historie i nyere tid.13. Marts 2017- B&O dropper selvstændig produktion.
Efter at have lukket for den sidste produktionslinie på fabrik 4 i Struer i 2014, blev alle B&O
tv med mere, produceret på B&O's fabrikker i Koprivinice i Tjekkiet. Alle aktier i B&O's
produktions selskab i Tjekkiet blev solgt til den tjekkiske indkøbspartner Tymphany Acoustic
Techology, for 123 millioner kroner. Når alle regninger var betalt, vil der ifølge B&O's egne
beregninger være 33 millioner kroner tilbage som et plus på regnskabet. Salget faldt godt i
tråd med B&O's strategi om at koncentrere sig om BeoPlay som idag er kerneforretningen.

Bang & Olufsen og Tymphany har som en del af transaktionen indgået en længere varende
indkøbs aftale som skal sikre stabilitet i den fremtidige leverance af produkter. Salget af det
tjekkiske produktions selskab kom som en følge af Bang & Olufsens aftale med den koreanske
elektronikgigant LG, om al udvikling og fremstilling af Eclipse. B&O beskriver det som en logisk
konsekvens af aftalen med LG, at hele det tjekkiske produktions selskab bliver solgt.

I marts 2015 solgte Bang & Olufsen også B&O-Automotive til amerikanske Harman. En handel
til 1,17 mia. kroner. Senere i 2015 var det aktierne i forstærker-virksomheden ICEpower, der blev
solgt for 32 millioner kroner. Hvordan fortiden vil influerer på B&O's fremtid, kan vi kun gætte på.
Brugeravatar
Af Millemis
#284966
Som eksempel på, hvad der sker i Innovation Lab.....
ikke at det har Peter Pan’s interesse, men Christian’s nye video om den nye BeoLink Gateway/BeoLiving Intelligence viser noget af, hvad der arbejdes med:
https://m.youtube.com/watch?v=qqnNAh7CG ... fullscreen

Et sådan setup finder man dér/i BeoHome.
De har stadigvæk en NL/ML Converter, for setup’et inkluderer en pladespiller/System 7000 (hvis jeg husker ret).
Læg også mærke til, at Christian nævner fremtidig styring af ‘3. parts A/V-systemer’...
....det kunne måske være en god Atmos-processor O_O

N.B. Der findes danske undertekster til videoen.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#285096
BeoWiser - BeoLiving Intelligence.

Billede

Betyder at B&O siger farvel til Master Link- forbindelserne.
Er det IKKE længe siden B&O gjore det, med BeoSystem 4 - ?

Personligt vil jeg fortsat give den hjælp jeg kan til MasterLink interesserede.
MasterLink-teknologien: Tillad integration af produkter. Det krævede et MasterLink kabel,
der skal forbindes i huset, og bruges som en fælles "bus" til fysisk at forbinde produkterne.

Imidlertid sikre Bang & Olufsen ikke mere at alle dine produkter virker problemfrit. Kunder
der ejer udstyr med MasterLink teknologi ér stadig i stand til at forbinde dem i et fælles
system. Dette giver dig mulighed for at dele analog audio på tværs af værelser og produkter,
så du kan beholde deres elskede BeoSound 9000, CD-afspiller fra 1994 og stadig stolt vise
den frem på din stue væg, når du afspille dine yndlings-cd'er. Eller distribuere lyd til BeoLab
3500 i badeværelset. Produkter der i høj grad matcher selv med de nyeste lyd systemer
Bang & Olufsen sælger idag, på lyd kvaliteten.

Billede
Billede
______________________________________________________________

Supplement til millemis indlæg.

BeoWiser - BeoLiving Intelligence. Opgradering til Pro-version. Læs her.
Brugeravatar
Af Millemis
#285186
Det betyder at B&O i forbindelse med gateway-hardwaren siger farvel til ML.

ML som sådan blev skrottet for efterhånden mange år siden.

Du kan dog roligt fortsætte med ‘give råd til ML-interesserede’.

Det er stadigvæk muligt, at bruge ML-produkter i forbindelse med den nye gateway-løsning - det kræver blot at en NL/ML Konverter er involveret.

Dette sker således også i B&O’s eget demorum (BeoHome) i Innovation Center i Struer.



Endnu bedre ville det være, hvis du gav råd til blandede NL/ML setups eller til NL setups,

da mange kunder vitterligt har skrottet deres ML-produkter helt eller delvist......

....det ville nok være lidt mere tidssvarende.



MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#285214
@ millemis

Jeg vil endnu en gang gøre opmærksom på, at produkter der kræver B&O software support,
for efter lang--- tid at fungere, hvis de overhoved kommer til at fungere, har ikke min interesse.
Brugeravatar
Af Millemis
#285232
Peter Pan skrev:@ millemis

Jeg vil endnu en gang gøre opmærksom på, at produkter der kræver B&O software support,
for efter lang--- tid at fungere, hvis de overhoved kommer til at fungere, har ikke min interesse.
Så forstår jeg ikke din interesse i den Sound Center-soundbar fra B&O, som du forventer og håber på!
Den er masser af sw involveret i alle moderne produkter - og det vil der også være i en sådan ‘soundbar’.



Nyd du i stedet dit nuværende setup og glem B&O, som det er i dag.

Brug tiden på noget andet, end blot at jamre over udviklingen.

Find du bare nogle gamle tegninger frem og genudsend dem her og på på de øvrige forums ?

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#285235
@ millemis - vedrørende Sound Center se mit svar øverst på siden.
Jeg følger nyheder, men ikke alt har min interesse, sådan er det bare. :)

Billede
Billede
Her ser du hvad der igennem tiden har tiltalt mig så meget, at jeg har købt det.
Brugeravatar
Af Millemis
#285410
Kan ikke erindre at vi lyttede ret meget til musik sidst.
Men vi så da noget Netflix fra din ATV-oldsag.....stor nydelse O_O af skrumpet Dolby Digital-lyd.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#285418
Jeg ved ikke, hvor du har det billede fra - men stikpanelet på en BC1-boks ser altså sådan ud.....
.....bare for en ordens skyld.
Har du nogensinde selv haft fingrene i sådan en?

Billede

MM
Vedhæftede filer
1panel.png
1panel.png (158.11 KiB) Vist 1980 gange
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 326