Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#293177
Peter Pan skrev:7.1 surround dekoderen i mit BeoVision 7 håndterer stadig 5.1 surround lyd fra Netflix film rigtigt godt. Når LG i 2019 tv leveres 4.2 surround kanaler. Hvordan mener i så lyden fra en Netflix film vil blive formidlet, af div. soundbars, i forhold til 5.1 surround fra BV 7 / BV Avant. (Redigeret.)
Torben Rasmussen skrev:Lyden sendes jo ud af en alt for lille højttaler, så om det er 4.2, 7.1 eller 2.0 er for så vidt fuldstændigt ligegyldigt. Det lyder som en dåse uanset hvad. Hvis du tænker på R-modellen, så har den en større soundbar, men i min erfaring, så er selv de mere potente Atmos-soundbars ikke opgaven moden - og da slet ikke målt ift. et dedikeret surroundsetup. 5.1 lyd fra et "rigtigt" surroundsetup slår 4.2, 7.2.1 mv. fra én soundbar på selv en dårlig dag.
Så uden køb af en Receiver med pre-out/ HDMI 2.1./ eARC, til et LG 4K OLED C9 tv, og det 5.1 højttaler setup jeg er vandt til, vil det være et surround sound tilbage skridt.
Af Viggo Helbo
#293180
Peter Pan skrev:

Så uden køb af en Receiver med pre-out/ HDMI 2.1./ eARC, til et LG 4K OLED C9 tv, og det 5.1 højttaler setup jeg er vandt til, vil det være et surround sound tilbage skridt.

Vælger jeg ovennævnte setup og tilslutte et AppleTv 4 k via HDMI, så kan jeg se tv via Stofas App. Der skal et HDMI kabel mellem TV og Receiver, men er der behov for at fremføre internetkabel til AppleTv, Receiver og Tv, når Tv og Reciever har HDMI 2,1 / eARC? Eller er det nok med eet internetkabel?
Brugeravatar
Af Peter Pan
#293191
Hej Viggo Helbo

Uden at forsværve noget, heller ikke om jeg har forstået dit indlæg. Med fuld eARC integration mellem TV og Receiver er det mit bud at med ét HDMI kabel imellem, kan internetkabel lige så godt være tilsluttet på Receiver, som på tv'et. Men vel også være trådløst. Hvis Stofas App arbejder sammen med AppleTv 4 k, skulle du vel også kunne se dette på tv'et. Jeg har før været inde på om AppleTv 4 k så skulle have eARC integration, var svaret nej.
Brugeravatar
Af Millemis
#293229
Ja, når B&O sluttede efter BV7, er der jo ikke meget at gøre godt med nu om dage :p

Personligt stiller jeg ikke dine urealistiske krav om HDMI 2.1-implementering, OLED/nyeste generation —— RulleOLE(d) i55” interesserer mig ikke.....og WiSA har jeg allederede, men bruger det ikke.
Men jeg sætter stor pris på at kunne styre alt - inklusive mine AppleTV4/K-bokse - med en B&O remote. Jeg sætter pris på at kunne indrette og vælge mine højtalergrupper efter behov - og jeg sætter pris på B&O’s (NL-)linkintegration i huset. Netflix og co dækker langtfra mit behov for film og slet ikke for koncert-videoer - pseudo-Atmos og 4K/HDR i lav bitrate er heller ikke særligt interessant.

Desuden venter jeg hellere og ser, om B&O kommer med nogle ‘smarte løsningsmuligheder’......hvis jeg engang skulle få brug for det.

MM
#293245
At kunne styre de moderne eksterne bokse er ikke altid en kunst. ATV har så få funktioner, at de sagtens alle kan styres med HDMI-CEC. Mit eget Sony styrer fint ATV via CEC, men jeg bruger det den anden vej rundt - mit ATV styrer mit Tv.
#293253
Det kræver så bare plads på en anden måde. Hvem gider have sit TV hængende 20 cm fra loftet? Den med beslaget har B&O jo i en vis grad allerede med deres nuværende beslag, som monteres i siden af TVet. Det kan så bare kun vippe til én side, men til gengæld næsten 180 grader.
Af Viggo Helbo
#293306
Peter Pan skrev:Hej Viggo Helbo

Uden at forsværve noget, heller ikke om jeg har forstået dit indlæg. Med fuld eARC integration mellem TV og Receiver er det mit bud at med ét HDMI kabel imellem, kan internetkabel lige så godt være tilsluttet på Receiver, som på tv'et. Men vel også være trådløst. Hvis Stofas App arbejder sammen med AppleTv 4 k, skulle du vel også kunne se dette på tv'et. Jeg har før været inde på om AppleTv 4 k så skulle have eARC integration, var svaret nej.
Mit spørgsmål gik bare ud på, da jeg endnu har mit defekte BV10-46 og 5 bl højtalere stående om der skal vælges Soundcenter- eller Receiverløsningen?. Der skal bare tages stilling til indkøb af det “rigtige” non - B&O Tv og om man skal håbe på en kommende B&O SoundCenter og vente til den dukker op eller vælge en Receiver med pre-out.
Vælger man “receiverløsningen” så er spørgsmålet hvordan forbindes komponenterne til denne så man får den bedste oplevelse i lyd og billede?
Jeg havde tænkt med at der kun skulle være et HDMI kabel mellem Tv og Receiver og undlade at tilslutte antennekabel til Tv’et. Et Apple TV 4k kablet med HDMI- og internet kabel forbindes til receiveren for på denne måde se TV via internet og Stofas Web tv app.

Få WebTv med Stofa Tv
WebTv følger automatisk med, når du har tv fra Stofa. Du skal ikke gøre andet end at oprette et MitLogin og hente WebTv app’en til din mobil, tablet eller Apple TV 4. App’en findes til Android og iOS.

Pause, spole eller starte forfra

Med Stofa WebTv behøver du ikke gå glip af starten på dit yndlingsprogram. Du kan nemlig streame det meste af dit tv-indhold og se det, når det passer dig.
Du kan:
1. Starte igangværende programmer forfra
2. Se programmer i op til syv dage tilbage i tiden på udvalgte tv-kanaler
3. Sætte dit tv på pause eller spole tilbage


Det at se tv via internettet / Apple Tv 4 istedet for gennem et coaxkabel direkte tilsluttet Tv’et - er det noget der taler for eller imod det ene eller andet?
Når Apple Tv’et er kablet med internettet og direkte i forbindelse via HDMI med receiver og Tv - er der så også “kablet” internet til Tv og receiver? Der er vel behov for engang imellem, at opdatere software? Eller skal disse tilsluttes trådløs internet? Jeg har spurgt Stofa om deres app kan bruges direkte på Tv’et, det kan ikke lade sig gøre - kun via Cromecast og Apple Tv 4.
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 326