Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#277626
Som stereo og surround Hi-Fi entusiast, er det venstre side på denne illustration
Billede
der har min interesse. Hvad angår tegningens på højre side, ægte B&O 360
graders lyd, er det ikke noget jeg ønsker at skrive om.

Altså er B&O i min verden, produkter fra før Tue Mantoni, og naturligvis BeoLab 50
samt BL 90 som Tue fik skabt for at få aktiekursen op, så han kunne få lidt ud af de
aktier han måtte binde, for at blive CEO hos Bang & Olufsen.

Det pink pong på meninger som Millemis og jeg kørte på side 9, er en måde der giver
os inspiration, så vi både får beskrevet en masse B&O, men klart også en hel masse
ande AV grej. Vores holdninger til tingene har vi stadig, men er IKKE personligt uvenner.

Hvis Torben som moderator, ikke mener at denne form er foreneligt med dette forums
regler, må jeg til Rasmus sige nej tak til invitationen.

Jeg vil gerne bede om en tilbagemelding.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277656
Der er ingen der siger, at der er regler der er brudt. Jeg undrer mig blot over den konstante negative tone ift nye produkter. Det skal ikke læses som en henstilling fra en moderator, men som min egen personlige holdning til dine indlæg. Jeg deltager som debattør her i tråden ligesom jer andre - jeg er klar over, at det kan være svært at skelne, da jeg har en sherif-kasket et sted, men det er altså ikke den jeg har haft på her i tråden. Jeg synes ikke kritikken altid er lige retfærdig og kan godt undre mig over, hvorvidt du har hørt de produkter du er ude med riven efter.

I trådens ånd, så fik vi lyttet til Beosound Edge på IFA og hvor jeg så afgjort ikke er fan af udseendet, så er det en potent højttaler. Det var svært at vurdere effekten af den aktive basport, da den hal B&O lå i var ren audio hvor alle forsøgte at overdøve alle andre, og ligeledes fik vi ikke hørt effekten af, at højttaleren kunne ændres til kun at spille i én retning. Jeg har lidt svært ved at forestille mig hvor Edge vil passe ind. I mit hjem tror jeg ikke den ville gå an.

Som bekendt var der jo ingen soundbar med og B&O nægtede al kendskab til den. Som man kunne forvente. Vi venter på CES...
Brugeravatar
Af Peter Pan
#277667
Hej Torben.
Når BeoLab 19 sub ikke var lige til at integrer med dit Sonos setup, er dette da en
mulighed for mere bas. .... KAMPAGNE TILBUD - SPAR 750 KRONER !
Sonos 3.1 system bestående af en Sonos Playbase og den kraftfulde Sonos SUB.

Læs mere her.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277671
Ja, det lyder jo som et godt tilbud, men Sonos SUB virker desværre ikke med deres Connect. Den kan kun tilsluttes til enheder med egen forstærker. Ellers havde jeg investeret i den for længe siden. Jeg har ikke droppet tankerne om BL19 helt...
Brugeravatar
Af Peter Pan
#277717
millemis -
Det må være på tide du opgradere til et 85-tommer Avant, for at følge med.
Billede
Billede
Er den blanke firkant vi ser ... en indbygget Blu-ray afspiller ?
Brugeravatar
Af Peter Pan
#277751
millemis skrev:@Peter Pan
Jeg tror nu nok, at de 55” min Avant har, er passende til vores stue.
OK - altid rart med et stort/større billede - men da tv’et jo ikke altid
er tændt, ville et større helt sikkert være for dominerende dér.
Hvad med dig (og konen ) er det ikke snart på tide at opgradere fra 40” til.......
Millemis, endnu et spørgsmål.
Hvordan gik det på generalforsamling i Struer. Blev bestyrelsen enige om at opdatere
LG's panel 2019 til B&O's Sound Center, og implementer HDMI version 2.1 / eACR.

Jeg har jo forstået den tidligere bestyrelse rendte fra det, den forige bestyrelse havde
lovet, at LG's panelet ville blive opdateret hvert år, hvad der så heller ikke skete for 2018.
Hvis JA for BeoVision Eclipse 2019, bliver dette da en mulighed i 55".

Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#277760
Torben skrev -
Der har været lidt spekulationer omkring muligheden for at opgradere Eclipse med
et nyere panel eller at Eclipse skulle blive opdateret fra B&Os side til at indeholde
et 2018-panel. Fra en pålidelig kilde har vi, at Eclipse ikke vil blive opdateret hverken
i år eller næste år. Omkostningen ved at lade LG ombygge en ny model til at passe
i Eclipse både hardware- og softwaremæssigt er simpelthen for stor til at det kan
betale sig. Dertil så vurderes det, at ændringerne fra C7 til C8 er for små til at
brugeren får noget væsentligt ud af det (vore egne tests bekræfter den marginale
forbedring). B&O må dermed have sikret sig et tilpas stort parti C7 til at kunne
fortsætte ind i næste år. / Torben Rasmussen FlatpanelsDK

viewtopic.php?f=21&t=40202&start=40

Resten mener jeg blev skrevet af 'elefant' i en ECLIPSE tråd på BeoWorld.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#277804
Siden 2005 har jeg haft stor interesse for ICEpower. Først lidt historie:

Bang & Olufsen fra sælger ICEpower, der producerer forstærkerenheder. Det oplyser B&O
2016 i en meddelelse i forbindelse med offent liggørelsen af regnskabet. Fra salget sker i
overens stemmelse med strategien om at reducere og fokusere på forretningen rettet mod
forbrugere, oplyser Bang & Olufsen. Salgsværdien på gældfri basis, der tilgår B&O, er 32
millioner kroner, og effekten på den frie pengestrøm forventes at være 23 millioner kroner.
Delvis - Læst her.

ICEpower-ejer glæder sig over brudet med B&O.
Forstærker producenten ser store udviklings muligheder som sin egen herre. Så betyder
det ikke så meget, at overskuddet er skrumpet på kort sigt, siger direktør og medejer
Keld Lindegaard Andersen, Mads Emil Solgaard og kapitalfonden Industri Udvikling købte
i foråret 2016 forstærker firmaet ICEpower ud af B&O i en management buyout. Prisen var
32 mio. kr. De to førstnævnte har 56 procent af aktierne og Industri Udvikling resten.
Det skrev Børsen.

Siden købet har de nye ejere ikke ligget på den lade side. Kunder som Yamaha, Fender
og Bose er blevet større siden afskeden med B&O. Samtidig er produktionen er flyttet fra
Malaysia til en i Bangkok i Thailand, hvor firmaet har cirka 70 ansatte.- Det har ikke været
en fordel for ICEpower-forretningen at være ejet af Bang & Olufsen. Det har været svært at
udvikle selskabet under Bang & Olufsens ejerskab, fordi B&O ikke har haft lyst til at
investere i det. De ville hellere bruge ICEpowers overskud på Bang & Olufsen-forretningen,
så det har føltes, som om vi har været under afvikling i nogle år, siger administrerende
direktør Keld Lindegaard Andersen til Børsen.

Økonomisk har det første år på egne ben dog kostet. Overskuddet før skat er reduceret fra
32 til 12 mio. kr. Omsætningen er ifølge Keld Lindegaard Andersen rundet 107 mio. kr.
ICEpower leverer fortsat komponenter til B&O's dyreste højttalere. Struer-selskabet står
således for tre til fire procent af omsætningen.
Delvis Læst her.

Billede

April 2005 købte jeg en JAZZ: IP- 205 kv Stainless 2 x 500 Watt ASP ICEpower stereo
forstærker. Fra da af har disse to ICE moduler været tilsluttet 2 x PowerLink front OUT på
mine BeoVision TV, og har nu leveret TV lyd via mine passive BeoVox Penta, som er front
højttaler i mit 5,1 setup. Hver dag siden April 2005, altså godt 13 år, og har kun været uden
strøm, når vi har været på ferie.

Det kalder jeg sku et godt køb, og købte derfor endnu et sæt 2 x 500 Watt ASP ICEmoduler
i kabinet, på et tidspunkt hvor jeg fik muligheden.

Nyt fra ICEpower 2018 ....Læs mere.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#277838
Nu er fruen færdig med morgen tv. Så kan jeg komme igang med at renset de to
ventilatorer under panelet. Noget mange glemmer. Da vi havde de høje temperaturer
opdagede jeg heldigvis den ene var gået i stå, grundet mange nullermænd, så nu er
jeg mere obs på det. Foto er af Dr. G's TV. Ikke mit. :)

Billede
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 326