Debat af TV-lydsystemer, soundbars, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen på tv-skærmen skal hæves
Af bromberg
#302359 Nogen der har hørt beosound stage?
Ville gerne vide lidt om dens evner til musik.
Jeg er ikke skide erfaren i b&o, men er det sandsynligt den vil kunne udvides til 5.1? Eller vil der komme en anden soundbar?
Brugeravatar
Af Millemis
#302367 Kun meget få - insidere - har hørt den.....er jo ikke ude endnu.
Kan ikke udvides - sådan er konceptet.
Måske/måske ikke kommer der en ‘udvidet’ version....man kan jo håbe.

MM
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#302372 Vi prøver om vi kan få lov at prøve den “selv” her i Berlin. Ellers har vi lovning på er eksemplar hen mod oktober-ish.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#302497 Jeg fik hørt Stage (liggende) og Harmony på IFA, men som altid er der travlt i messedagene. Skal nok byde ind med nogle erfaringer snarest.

Indtil videre: Beosound Stage hængende, liggende og nøgen. Jeg fik også en snak med Torsten Valeur om BeoVision Harmony. Begge kan anes i baggrunden.

Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Af Millemis
Peter Pan skrev:Blodt en ny farve. Total nedtur. !:(

Hvad havde du forventet?
At lancere noget andet ‘helt nyt’ ville have taget fokus fra BS Stage.
(Og at lade baronen stå for en sådan lancering ‘worldwide’ - nej, så dumme er de ikke i Struer).

Jeg tænker bestemt, at den farve-variant er flot.....og der er masser af kunder til netop BS1.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#302513 @Rasmus
Glæder mig til din beretning om dine erfaringer med BS Stage.

Nu er det vel snart på tide, at i får nogle ‘soundbars’ ind til test :)

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#302616 Billede
BeoSound Steges trådløse lydprotokoller sikrer bl.a. at soundbaren kan anvendes til musik uden at den tilsluttede tv skærm tændes. Skulle den også være nogenlunde velegnet som centerhøjttaler. ?
Brugeravatar
Af Peter Pan
#302646 @ millemis

Jeg kan da se, der findes 1 x Line IN. 3,5 mm Stereo mini Jack.
Så kan man da levere det 'stereo' signal til Stage man ønsker.
Der vil altid være en surround Reciver indkluderet, i mit næste setup .
Brugeravatar
Af Millemis
#302648 Tja...problemet er bare at lydprocceringen i BS Stage tager ret lang tid, når du fodrer den med et analogt signal (via minijack-stikket).
Du vil altså opleve ret stort delay.
Det samme gælder ikke for HDMI-forbindelsen - dér synkroniseres lyden.

Steve/SoundsHeavenly havde den samme idé, hvilket han lavede en hel lille video om.
Han har dog ikke testet det....af gode grunde. Vi får se, hvilket resultat han kommer frem til.
P.S. Han håber selvfølgelig at kunne sælge et par kabler her og der på den konto :p

Temaet var også oppe og vende i den seneste BeoTalk podcast.
Men Christian Klit skød det (i kommentarfeltet) ned med det samme med samme begrundelse, som jeg har....
....og han må jo vide noget om det!

Iøvrigt tror jeg ikke, man bør sammenligne lyden fra en centerkanal via en højtaler med det, som kommer ud af en BS Stage, når den først har været gennem Dolby-processeringen.

Kun en test vil kunne vise, om det vil kunne bruges.
Jeg tvivler altså meget.....men nogle folk er jo villige til at gå på kompromis mht lyd 😏

Personligt ser jeg ikke hvorfor man ikke bare bruger en god centerhøjtaler - de kan jo fås billigt.

MM