Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#294283
Det er sørgeligt med den slags artikler.
Det lader ikke til at skribenten har fattet forskellen på de to ting.

WiSA er - kort sagt - et trådløst kabel.....et eller flere (op til 8) mellem en afspiller/et tv og en (aktiv) højtaler.
DLNA er en standart for samarbejde mellem forskellige media-dimser - typisk en server på en NAS/PC og en afspiller, en mediaplayer - ekstern eller indbygget i et tv - en bluray-spille osv.
Her frigives mediefiler via hjemmenetværket, så de kan afspilles i playeren. Oftest er der også en kontrolenhed med i spillet....nu om dage tit en app på en tablet.

Altså to ret forskellige ting.
At bringe dem sammen i én artikel, kan kun bidrage til at forvirre folk.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#294504
Intet nyt fra B&O i et ½ år, eller mere, og NL-ML converteren er ikke længere
at finde i B&O prislisten. Der er ved at være tomt på hylderne i B&O butikken.

Så i må videre. Måske med en WiSA USB Dongle der giver 5.1 surround sound.
Billede
Husk et BV-tv er nu fra LG. Billede

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#294555
Baron Vejrup som - mht til det skriftlige - mest er aktiv via Facebook, har også lavet nogle videoer, der kan ses via Youtube.
Han kaldet det Bang & Olufsen Teknisk Forum.

Hans seneste længere video omhandler højtaler-opsætningen på (hans nye) BeoVision Eclipse.
https://youtu.be/Z1COlp__vgQ

Måske kan den være en hjælp for nogle Eclipse-ejere.
Eller måske blot give lidt indblik i, hvordan man konfigurerer højtalere på et moderne B&O-tv......
.......hvilket unægteligt er noget anderledes end blot at tilslutte (5.1 surround sound-)højtalere til et 2019/LG-tv via WiSA Ready/dongle-muligheden.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#294749
Jeg vil jo gerne benytter mine passive BeoVox Penta som front højttaler med
ICE moduler, når jeg skifter tv.

Billede
WiSA skriver at godkente WiSA højttaler er kompatible. Så skriver man f.eks
BeoLab 18 - L & R i tv WiSA opsætningen, håber jeg dette kan være løsningen.

Billede
Hvis dette virker som jeg håber, kan vi også benytte tidligere versioner af aktive
BeoLab højttaler. http://www.beoshop.co.uk/index.php?rout ... uct_id=189

Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#294949
Trådløse WiSA-højttalere på LG OLED. - Af Lars Ladingkær - Fra Januar - 2018.

B&O benytter WiSA

WiSA er den standard Bang & Olufsen benytter. Så med denne stick bliver
det muligt at tilslutte trådløse B&O-højttalere til et LG OLED TV.

Billede
WiSA stick til LG OLED TV. Foto: recordere.dk

https://www.recordere.dk/2018/01/traadl ... a-lg-oled/

Billede
Min B&O forhandler forventer et sortiment af LG's tv i butikken, når B&O's 'nye' tys tys
planer falder på plads. Min vurdering - Når B&O har solgt det sidste BeoVision Eclipse.
Af jsj
#295101
Hej, har ikke læst de sidste mange indlæg i denne tråd, men lige kort sp.mål, er der fra B&O´s side meldt ud at de ikke satser på tv i fremtiden/er der udsigt til en ny model fra dem??
Brugeravatar
Af Millemis
#295113
Torben Rasmussen skrev:Nej.
Godt svar O_O
Det kan man selvfølgelig ikke svare anderledes på.....med mindre man har insiderviden, som man så selvfølgelig ikke skal ud med.

MM
#295116
Pt. er der hverken annonceret nyt, eller annonceret, at der IKKE kommer nyt, så Peters mange indlæg om LG, som værende B&Os arvtager står for hans egen regning.
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 326