Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#274092
Rasmus Larsen skrev:Der kommer en del information ud om Sonos i forbindelse med denne børsnotering. Her er en person, som har pillet hhv. Sonos One og Amazon Echo fra hinanden for at se, hvordan de har bygget produkterne (og hvad det, ifølge ham, siger om deres fremtid).

https://blog.bolt.io/what-cracking-open ... ab49155643
Dét dér er typisk indsnævret ingeniør-snak. Han misser jo det hele billede. At sammenligne en Echo med en Play One er jo off the mark. De henvender sig jo til to vidt forskellige målgrupper.

Javist, Amazon er da langt langt større på globalt plan og nyder af stordriftsfordele, og det er da ikke sikkert, at Sonos vil være her i 2030, men indtil videre har de formået at holde sig kørende på sporet og relativ sund i 15 år på et ubarmhjertig marked.
#274094
Pointen i hans artikel er vel, at Sonos One lige nu er skabt af komponenter, der er bygget oven på hinanden, fremfor et integreret design. Det kan måske vise sig at blive relevant ift. snakken om hvor længe de vil sikre bagudkompatibilitet.

Sonos One er ikke en ny hardwareplatform, så hvad tillader den på lang sigt? Vi har jo allerede været vidne til at kun nyere Sonos-produkter får Airplay 2 og stemmeassistenter.

Sonos har haft underskud i de tre seneste regnskabsår og lige nu står de overfor en flodbølge, der hedder Airplay 2. De har så valgt at samarbejde med Apple, men det er for mig at se ikke et tegn på styrke - tværtimod.
#274136
Jeg står selv og overvejer multirum, men må sige Heos trækker mere med en melding som den her.. Selvfølgelig vil man stoppe med updates og nye features.. Men pointen i et system som sonos osv.. Er vel at man netop altid bare kan udbygge.. Men hvis man så står med "døde" enheder som så pludselig ikke virker med resten af systemet,ja så får de forhåbentlig det kæmpe tab de så fortjener! Men vi ved jo selvfølgelig ikke andet endnu.. Men nu er det jo teamet op med Apple som jo også laver nogen imo meget mærkelige tiltag engang imellem..

Men time will tell :-)

Jer der har Sonos som overvejer andet.. Hvor kigger i hen? Yamaha? Heos? Eller hvor?


Og er der nogen der ved hvilket system virker bedst med feks en Nas.. Jeg er Old-school og kører stadig Mp3! Jeg gider ikke streaming og har svært ved at finde ud af hvilke systemer der vil fungere bedst der..

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
#274137
Kan Amazon Echo fungere som multiroom speaker? Er det ikke et mål som alternativ til Sonos?

Jeg har en Alexa speaker, og musik delen synes jeg godt nok er begrænset, og jeg kan ikke afspille musik som jeg har lokalt, så begrænset anvendelighed på det område, og yousee app er så ikke til dette.
#274141
Amazons enheder er ikke umiddelbart det åbenlyse alternativ til Sonos ville jeg mene. For få typer højttalere til at kunne konkurrere.

Jeg ved ikke hvilken producent jeg ville vælge frem for Sonos. Jeg hælder lidt til B&O, men dertil vil jeg først se hvor godt AirPlay 2 virker. Og så vil jeg godt se hvad Sonos har tænkt sig at gøre mht opfølgning på deres elendige presseudspil.

Jeg forstår godt modviljen mod at købe Sonos lige nu. Jeg ville heller ikke sætte mit ry på spil ved at anbefale nye kunder at satse på deres produkter lige nu. Før de har fulgt op og forklaret sig selv, så er de ude i kulden for mit vedkommende, men jeg ved ikke om jeg synes hverken Heos, Bluesound eller Raumfeld er sagen. Især ikke design-mæssigt, men det er jo en smagssag.
#274143
Efter den melding fra Sonos har jeg også overvejet at sælge min soundbar og 2x Play 1 og få en soundbar med fra og atomos. Syntes bare ikke der er nogle gode alternativer. Jow vist ks960, men der går jeg ned på lydkvalitet så vidt jeg kan læse. Det er ikke nemt at have de luxus problemer
#274151
Lige som mange her ved jeg ikke rigtig…… Har SONOS Playbar + Sub + 2xPlay:1 (og Play:5 i køkkenet) samt NAS og musik-streaming fra YouSee.

Umiddelbart håber jeg også på en afløser til ST5000.
Men hvordan er det med den nuværende ST5000?........
- Kan man tilslutte NAS til ST5000? (Jeg vil være glad for at droppe NASén og i stedet benytte USB-stick).
- Kan musik på et USB-stick, der er tilsluttet ST5000, afspilles på en SONY "køkkenhøjttaler"? Og kan man høre forskellig musik i "stuen" og "køkkenet" fra USBén?
- Hvordan afspilles "YouSee Musik" på ST5000? Er det kun YouSee´s app + ST5000´s indbyggede Chromecast, som kan benyttes, eller er der andre måder? (Jeg er glad for SONOS-appén, som jeg nu benytter).

Sikke en masse spørgsmål ;-)
#274152
Samtidig med at sonos pisser på deres kunder, så pisser Yousee også på deres kunden ved ikke at understøtte flere multirooms systemer end lige Sonos. :-(
#274163
yksa skrev:Samtidig med at sonos pisser på deres kunder, så pisser Yousee også på deres kunden ved ikke at understøtte flere multirooms systemer end lige Sonos. :-(
Et alternativ er Apples Airplay. Alle musiktjenester fungerer med Airplay, da det kører på systemniveau. Så udbyderne skal ikke gøre noget.

Men har YouSee Musik ikke også Chromecast support?
#274165
Rasmus Larsen skrev:
yksa skrev:Samtidig med at sonos pisser på deres kunder, så pisser Yousee også på deres kunden ved ikke at understøtte flere multirooms systemer end lige Sonos. :-(
Et alternativ er Apples Airplay. Alle musiktjenester fungerer med Airplay, da det kører på systemniveau. Så udbyderne skal ikke gøre noget.

Men har YouSee Musik ikke også Chromecast support?
Jo den har også chromecast support.
Jeg foretrækker stadig til enhver tid sonos frem for Apples Airplay.