Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#273896
peter.eriksen skrev:Jeg har bestilt en Onkyo TX-NR676E, som forresten yder 100 watts 2 channels driven @ 0.08% THD into 8 Ohms, FTC.
Du må godt give melding tilbage, jeg overvejer også en opgradering til denne.

Jeg håber , som jeg siger til andre, at jeg kan køre UHD imod TV på dene ene udgang, og 1080p imod projektor på den anden? Måske kan du teste eller ved det, når du får den?
Jeg har ikke brugt nok tid på at dobbeltchecke det er muligt men antager det er, ellers er det næsten nytteløst for mange.
#274483
@bbplayer, mit nye, 4k tv lader vente på sig, men jeg faldt over den her:
"Marcelino Popoi says: January 14, 2018 at 12:09 am
Thanks, cjawnik, for picking this up.

I racked my brains long & hard till I finally found the solution just 2 nights back, in fact.

The 676 has 2 HDMI OUT ports – MAIN & SUB. MAIN is hooked up to LG 4K TV while the SUB goes into the bedroom with a Samsung 1080p (only HD TV) mirroring what’s shown on CBL/SAT. Apparently, eventhough those are 2 separate ports, the 676 is ‘forced’ to output the lower signal (1080p) on both connections – regardless of the 4K reso from, say NVIDIA Shield!

Solution now is every time The Missus needs to watch some HD content on the Samsung TV (SUB), and this is not the most permanent fix I know, I just go to Onkyo's “Input/Output Assign” menu & activate BOTH MAIN & SUB HDMI OUTs.

Watching UHD vids on the LG 4K TV though will have to wait till the Samsung HD TV is turned off. Otherwise, I will have to settle for HD-downscaled 4K on the main hall.

Switching, I’m afraid, will continue for a bit because I don’t have plans of buying yet a second UHD TV."
Fra, https://hometheaterhifi.com/reviews/rec ... er-review/
Håber det kan bruges.
PS. Jeg er Meget tilfreds med min.
#274486
Tak,
det var jeg ikke glad for at høre, fedt er du fandt informationen... TUSIND TAK, jeg kunne være blevet skuffet, hvis jeg ikke fik undersøgt det godt nok.

Jeg må grave og se om et alternativ kan løse det, for en projektor i 4K venter lidt på sig. Jeg tør vist ikke satse på 4k spejl teknikken som det forlyder til mange bruger. Så er det bedre med en receiver som klarer at splitte signalet.