Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#272125
Har tilbragt de sidste 6 måneder af mit liv med Sonos i hjemmet, og på mange måder gør Sonos det rigtig fint, men på så mange andre måder gør det desværre ikke nok.

Designet er mangelfuldt, prisen kunne være skarpere, men mest af alt så er funktionaliteten ikke super interessant for mig. At jeg f.eks ikke kan bruge højtalerne i køkkenet til Netflix eller YouTube er skuffende. Så jeg har besluttet at kigge mod et par traditionelle højtalere, men med ChromeCast Audio i stedet.

Til det søger jeg nogle højtalere som ikke ligner enhver HiFi elskers drøm. Gerne noget i stil med Google Home Max, BeoPlay M3, M5, A6 og Apple HomePod. - Men de må gerne være meget dummere end alle dem, og gerne også billigere.

Findes det overhovedet, eller skal jeg til at investere 20k i højtalere fra B&O?
#272126
Jeg er ret tilfreds med højttalere fra B&O, men jeg køber deres "rigtige" modeller og kobler dem til en streamer i stedet - eksempelvis en Chromecast Audio (mit sidder så til Sonos, men det vil nok være omsonst at råde dig til :) ).

Kigger man brugt, så kan man få nogle af deres modeller til OK priser, såsom Beolab 3.
#272145
Jeg kan også godt lide højtalerne fra B&O Torben, men ikke helt nok til det prisleje de ligger i.
Rasmus Larsen skrev:
Pataya skrev:Så jeg har besluttet at kigge mod et par traditionelle højtalere, men med ChromeCast Audio i stedet.
Måske misforstår jeg denne del, men vil du have tv-lyden ud af højttalerne i køkkenet? Mig bekendt kan Chromecast-systemet endnu ikke håndtere tv-lyd på denne måde.

Apple Airplay kan.
Nej lige præcis den funktion var ikke nødvendig for mig. Det var nærmere at jeg kunne se noget på telefonen, eller på bærbaren - og stadig gøre brug af højtalerne, hvor end i huset de nu måtte være.
#272146
De nye Sonos Play:5 spiller virkelig fornuftigt. Jeg har dem sammen med Sonos Sub i stuen. Bruger SonosTube app’en til at spille fra Youtube . . . no probs.
#272152
Torben Rasmussen skrev:Play:5 får AirPlay 2, ligesom Play:One gør. Men køn er 5’eren ikke.
Synes nu heller ikke den er grim. Men det bliver ALDRIG Beolab 8000 <B
#272162
Play:5 får vel ikke AirPlay 2? Men play:5v2?

Enig play5 er sgu grim, mens den nye er ret lækker syntes jeg.

Men så vil du fint kunne streame direkte fra Netflix osv.

Nu ved jeg ikke hvad Sonos enheder du har, men en playbase/bar kan fint sende tv lyden til andre Sonos højtalere.
Jeg bruger tit Tv lyden i mit køkken
#272163
Jovist er det version 2, men eftersom trådstarter skal ud og købe nyt, så er det jo den eneste der er til salg. Jeg synes den nye er lige så grim som den gamle, men smag kan ikke diskuteres.

Playbar får ikke AirPlay så den er nok ikke så interessant ift ønskerne i første indlæg.
#272165
Jeg er ret tilfreds med min BeoPlay S3. Den er rimelig pæn, spiller super godt og koster kun ~ 1k.

Jeg benytter blot BT forbindelsen, men skal det være smart, kan du jo forbinde den til en Chromecast, som du selv er inde på.
#272167
MichaelSørensen skrev:Play:5 får vel ikke AirPlay 2? Men play:5v2?

Enig play5 er sgu grim, mens den nye er ret lækker syntes jeg.

Men så vil du fint kunne streame direkte fra Netflix osv.

Nu ved jeg ikke hvad Sonos enheder du har, men en playbase/bar kan fint sende tv lyden til andre Sonos højtalere.
Jeg bruger tit Tv lyden i mit køkken
Hvordan ville man sende lyden fra Netflix til Play:5? Er ikke helt med.
Dare_Devil skrev:Jeg er ret tilfreds med min BeoPlay S3. Den er rimelig pæn, spiller super godt og koster kun ~ 1k.

Jeg benytter blot BT forbindelsen, men skal det være smart, kan du jo forbinde den til en Chromecast, som du selv er inde på.
Se, det er faktisk en reel mulighed. Designet falder ikke 100% i min smag, men det er langt bedre end et typisk Hi-Fi look. Kan du sammenligne lyden fra den med en af de senere smart speakere? Har selv lyttet til Echo, Home, Play:One og Play:5.