Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#266780
Hejsa

Jeg har været ude og købe mig et Sonos surround sæt bestående af:

Sonos play/soundbar
Sonos Sub
2 x Play: 1

Jeg har så småt læst mig til at man skal bruge en Sonos Bridge for ikke at skulle have netværkskabel i Soundbaren – er det korrekt?

Er der nogle anbefalinger ift ovenstående setup?

Jeg regner med at skifte alle mine eksisterende højtalere ud med Sonos med tiden – således der er Sonos i alle rum hvor jeg ønsker lyd i lejligheden.
#266792
Du behøver ikke kable Sonos til netværket længere. De kan forbinde direkte til dit trådløse netværk og køre derfra. Det kører dog mere stabilt jo flere enheder du kabler til nettet, da de forbinder i et mesh og du dermed kan riskere, at en dårlig forbindelse vil smitte af på alle de enheder, som forbinder til knudepunktet. Jeg har selv kablet en bridge i stueetagen og en Play:1 på førstesalen, så der er én enhed med direkte forbindelse til netværket på hver etage. Det har hjulpet en hel del på udfald i de rum, som havde mange vægge hen til den første Bridge.

Jeg har to Bridge liggende i skabet (stadig pakket ind), og jeg sælger gerne én for en hund (plus porto) hvis du beslutter dig for at bruge sådan en. De har aldrig været brugt.