Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#266693
Hej allesammen
Jeg er glad ejer af et Philips pus8602 men har problemer med lyden. Jeg har et par aktive højtalere som sidder i headphone udgangen i tv'et men volumenen kan kun ændres i indstillingerne og ikke med +/- knapperne på fjernbetjeningen.

Philips kundeservice var ikke til megen hjælp og svarede blot i form af faq ;;) Jeg kunne dog få ud af dem, at knapperne på fjernbetjeningen godt kan skrue op og ned hvis man bruger hdmi som udgang fra fjernsynet.

Jeg ville meget gerne undgå at skulle ud og fyre flere tusinde af på et decideret home theater system.
Mit spørgsmål er derfor om nogle af jer har erfaring med en hdmi audio extractor eks.

https://www.conradelektronik.dk/?websal ... ef=1408610

Ville jeg for eksempel kunne sætte en playstation ind i hdmi i fjernsynet, lade lyden komme ud af et andet hdmi stik i fjernsynet og over i audio extractoren og ud af rca til højtalerne og lade hdmi ud være tom i audio extractoren.

ps. det vil ikke være optimalt at sætte min playstation ind i ovenstående device og så derfra ind i fjernsynet da jeg har flere ting der forbindes med hdmi og som derfor bedst sættes direkte i fjernsynet.

pps. mine højtalere har foruden rca også usb, trs og minijack så hvis nogle af jer kan udtænke en anden løsning på problemet med disse muligheder så er jeg meget åben.

ppps. jeg er ny her så hvis dette er det forkerte sted at skrive må i endelig bare sige til

-Simon :)

Edit: Højtalerne er et sæt argon 7460a
Senest rettet af SimonKamuk 5. feb 2018, 08:38, rettet i alt 1 gang.
#266700
Hvad højtalere er det præcis som du bakser med.
-evt navn & model eller et givent billede af indgangene' det vil ihvertfald nok gøre det nemmere for brugerne herinde at kunne relatere eller bare søge på nettet omkring andres erfaringer med omtalte sæt.