Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#267599
På det punkt er man naturligvis begrænset med HomePod, hvis man bruger Spotify, Man har dog samme muligheder for at søge efter kunstnere osv. med Apple Music. Jeg er ligeledes glad for denne mulighed for bare at sige "play the latest album by ***" - hvis man ikke nødvendigvis kan huske navnet. Eller "play the best songs by ***" osv.

Men mon ikke de på et tidspunkt åbner en API, så andre kan lade sig integrere?
#269186
Torben Rasmussen skrev:Der er ingen lydindgange i Homepod. Du vil kun kunne bruge dem til lyd fra en Apple Tv.
Det er jeg helt med på, har også et Apple TV4 så det er ikke noget problem, mit spørgsmål går nu på hans oplevelse med den efter noget tid.
#269187
Hej Grammo. Det spiller bare. Det er rigtigt at Siri har sine begrænsninger, men jeg synes det er fedt at hvis man er på vej ud af døren kan sige "Siri, stop" eller hvis man kommer hjem "Siri, resume".
Fakta er at jeg hører mere musik simpelthen fordi det er nemmere tilgængeligt med Siri. Men det kræver helt klart et Apple Music abonnement for at det hele giver mening.
Noget der er voldsomt besværligt er hvis man fra en iPhone skal starte noget musik der skal streames direkte af Homepod. Det får Apple forhåbentlig rettet op på.
#269188
mousefarm skrev:Hej Grammo. Det spiller bare. Det er rigtigt at Siri har sine begrænsninger, men jeg synes det er fedt at hvis man er på vej ud af døren kan sige "Siri, stop" eller hvis man kommer hjem "Siri, resume".
Fakta er at jeg hører mere musik simpelthen fordi det er nemmere tilgængeligt med Siri. Men det kræver helt klart et Apple Music abonnement for at det hele giver mening.
Noget der er voldsomt besværligt er hvis man fra en iPhone skal starte noget musik der skal streames direkte af Homepod. Det får Apple forhåbentlig rettet op på.
Det lyder fantastisk, jeg følger med, så spørger nok lidt mere ind til dine erfaringer løbende.

Har du planer om at købe en ekstra når Airplay 2 er tilgængeligt?
#272121
Vi har pt. to HomePods stående. Jeg tror, at vi laver en test nu hvor funktionaliteten er på plads. Jeg har allerede her til morgen tjekket om Apple TV kan outputte lyd til to HomePods samtidig og det virker efter hensigten med perfekt synkroniseret lyd.

Jeg går ud fra, at de to HomePods vil figurere som én enhed, når man stereo-parrer dem, men jeg har ikke tjekket endnu.

Det ser ikke ud til, at der er mulighed for at opsætte surround med Airplay 2 endnu, men det kan jo være, at Apple annoncerer nyt på mandag.
#272123
Det kunne være super fedt med en test! I forbindelse med nyt hus udskifter jeg alt lys med Philips Hue, og i den forbindelse overvejer jeg at tilføje en HomePod til hvert rum således at lyset kan styres ved voice control. Men det er jo en relativt kostbar løsning, så det skal helst være i orden :D
#272132
Dare_Devil skrev:Det kunne være super fedt med en test! I forbindelse med nyt hus udskifter jeg alt lys med Philips Hue, og i den forbindelse overvejer jeg at tilføje en HomePod til hvert rum således at lyset kan styres ved voice control. Men det er jo en relativt kostbar løsning, så det skal helst være i orden :D
Vi har Philips Hue i tre lamper herhjemme. Vi er startet i det små, men er blevet rigtig glade for løsningen.

Det er opsat således, at Philips Hue i stuen automatisk tænder, når solen går ned (men kun hvis der er en af familiens iPhones hjemme). De slukker automatisk, hvis vi skulle have glemt at slukke dem (når alle iPhones forlader hjemmet). Man kan naturligvis også tænde og slukke med Siri via HomePod, hvilket vi også til tider gør, men opsætningen via Home-app'en gør, at man får lidt mere automatisering ind i opsætningen. Jeg kunne forestille mig, at næste skridt bliver at udskifte vores Honeywell termostat.

Nu kan Apple TV 4K allerede agere hub, men ellers så fungerer HomePod også som Hub til hjemmestyring, så man kan tænde lyset selvom man ikke er hjemme.
#272174
Jeg er også begyndt at teste i vores nuværende lejlighed, og umiddelbart fungerer det rimelig godt.

Jeg havde slet ikke tænkt over termostater; men det er selvfølgelig også en mulighed. Hvilken en har du i tankerne? Ecobee4?