Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#281662
Jeg kan ikke se hvordan kablet fungerer og hvordan det prioriterer mellem de to signaler, men det er ikke en splitter du ser på. Det er det modsatte (2 til 1 - ikke 1 til 2).
Af bernbutt
#281673
Torben Rasmussen skrev:Jeg kan ikke se hvordan kablet fungerer og hvordan det prioriterer mellem de to signaler, men det er ikke en splitter du ser på. Det er det modsatte (2 til 1 - ikke 1 til 2).
2x HDMI Hun til 1x HDMI Han;HDMI Han - 2 x HDMI Hun. For tilslutning af 2 enheder til 1 HDMI indgang = medsendt link!
Skulle den ikke kunne bruges? Men skal jo nok være i 4K!
#281677
Jeg er stadig ikke sikker på hvad det er du vil med den adapter? Har du ikke kun den ene kilde (Pc’en)? Den kan kun bruges til at få to kilder ind i én indgang, så hvilken HDMI-indgang vil du bruge den på?

Som sagt så er der ingen beskrivelse af hvordan der prioriteres mellem de to input i adapteren - der kan jo ikke være signal på begge på én gang...
Af bernbutt
#281699
9
Torben Rasmussen skrev:Jeg er stadig ikke sikker på hvad det er du vil med den adapter? Har du ikke kun den ene kilde (Pc’en)? Den kan kun bruges til at få to kilder ind i én indgang, så hvilken HDMI-indgang vil du bruge den på?

Som sagt så er der ingen beskrivelse af hvordan der prioriteres mellem de to input i adapteren - der kan jo ikke være signal på begge på én gang...
Det jeg ønsker er at blive fri for at skifte HDMI-KABEL fra HDMI IN(ARC) til HDMI IN 1 for at bruge pc'en, så jeg får DOLBY-ATMOS ud gennem højtalerne; for så at skulle skifte tilbage igen for at se Live-TV.
Hvis jeg trækker 2 kabler, det ene fra HDMI OUT (TV-ARC) til HDMI IN1 på TV'et; det andet fra HDMI OUT (TV-ARC) til HDMI IN (ARC) på TV'et. ( der findes jo andre HDMI adaptere / switch'es - hvad skal jeg bruge)(medsendte link er jo "kun et eks.".
ps pc'en er kun tilsluttet under netflix afspilning.
Er jeg den eneste med den opsætning / ønske?
Andre tilslutnings-forslag modtages m glæde.
Af bernbutt
#281849
Synes ikke lige jeg fik den hjælp som kunne bruges til mit ønske.
Var så en tur i Elgiganten + Power - ingen hjælp, de ved ikke noget om de produkter de har! Prøvede så AV-experten via telefon og fik en ekspert i røret, men samme resultat næsten. Eksperten vidste hvad de forskellige HDMI-adaptere/splitter + div. kan. Desværre kunne jeg ikke forklare ham hvad det var jeg ville - han forstod det bare ikke.
Tog så chancen og bestilte : https://www.av-cables.dk/diverse-hdmi-a ... elagt.html
+ 1 HDMI kabel.
Monterede det i dag og det virker.
Opsætning:
HDMI-adapteren + kabel monteret i HDMI OUT (TV-ARC) (samsung soundbar);
HDMI-adapterens 2 HDMI-udgange monteren m HDMI-kabler til henholdsvis HDMI IN (ARC) på TV'et og HDMI IN 1 (på TV'et)
Fra pc'en: micro-HDMI til HDMI IN 1 på soundbaren.
Så kører det bare uden at skulle skifte kabel !
Netflix-app på pc'en - afspil film, fjernbetjening TV = HDMI1 og fjernbetjening SamsungSoundbar = HDMI1.
Så spiller det m DOLBY ATMOS.
Måske andre kan bruge denne opsætning?
Af bernbutt
#281852
Torben Rasmussen skrev:Den må du uddybe. Hvis du bruger Netflix på et nyere LG TV med Atmos support, så har du Atmos dén vej.
Det ville jo være dejligt hvis det er så enkelt; Kunne du ikke ikke uddybe: nyere LG TV m Atmos support - er det ikke LG C8?
Kan du få det til at spille m Samsung HW-K960 via Netflix app på TV'et? Så venter jeg spændt på denne nemmere løsning end min egen.