Debat af TV-lydsystemer, soundbars, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen på tv-skærmen skal hæves
Af LeCedde
#262288 Hej Flatpanels,

Til Black Friday købte jeg et KD55XE9005, som faktisk er et ret lækkert TV. Desværre har jeg gentagende gange oplevet at mit ARC sætter ud - dvs. TV'et prøver ikke på at starte receiveren, og selvom det gør, så kommer der ikke noget lyd igennnem.

For at udelukke, at det er HDMI kablet/kablerne, så har jeg igår skiftet alle til nye high speed kabler. Apple TV og PS4 går direkte i TV'ets hdmi og ét HDMI kabel går fra TV'ets ARC port ned til forstærkeren. Denne opsætning har fungeret upåklageligt på mit gamle Sony LED TV - Det har faktisk aldrig fejlet ::l

Er der nogen der har oplevet noget lignende? Det virker som om, at et temporary fix er at gendanne TV'et til fabriksindstillinger - men den situation er jo ikke holdbar i længden, når man også bruger tid på kalibrering etc.

Gode forslag modtages med kyshånd! :)

/ Christian
Af Kaktus-burger
#262291 Jeg tror du forveksler ARC med CEC? CEC er desværre noget buggy - især når der blandes nyt og ældre udstyr.

Hvilken receiver har du, og hvilken fladskærme havde du før?
Af LeCedde
Kaktus-burger skrev:Jeg tror du forveksler ARC med CEC? CEC er desværre noget buggy - især når der blandes nyt og ældre udstyr.

Hvilken receiver har du, og hvilken fladskærme havde du før?

Det kan sagtens være du har ret - jeg kender kun ARC men kan se at CEC også figurerer i de søgninger jeg har lavet på google.

Jeg har en VSX-421K fra Pioneer og mit tidligere TV var et KDL50W828B fra Sony. Som sagt har det før spillet max, uden nogen problemer.
Af LeCedde
#262294 Lige en idé: Kan det være mit Apple TV der på en eller anden måde forstyrrer det signal? Har det nye Apple TV (non 4K) og kan bl.a. styre menuen direkte fra min TV fjernbetjening..

Kom til at tænke på det da jeg læste følgende: http://forum.recordere.dk/hdmicec-til-a ... 52656.html
Af OleA
#262331 Er der nogle indstillinger angående CEC på det nye tv som ikke sat rigtigt måske?