Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Tagerasmussen
#255783
Jeg har idag sat min ny indkøbte soundbase til mit tv. Canton dm 75 men er nu en smule skuffet Trode der var noget mere punch i den og surround er der altså ikke det store af i den. Kan se den skal spille en 20 timer for at give den bedste oplevelse. Men er der nogen her der har den og ved at de kommer til at blive bedre efter 20 timers afspilning.
Af KBW
#255918
Jeg har både dm 55 og dm 100, er rigtig glad for begge.
Havde dog ingen forventning til surround fra Canton eller andre som har denne feature, lyden kommer jo fra et sted kun.
Mere interessant med dine indstillinger. Prøv at sæt kilde med god biograflyd (altså også denne dybe dybe bas som kravler hen over gulvet og ikke findes i musik). Jeg har altså bas oppe på 4-5 stykket og diskant 2-3. Skruer dog ned for disse hvis jeg rigtigt skal høre musik. Biograflyd er altså anderledes hi-fi.
Jeg har dog ikke forventet at kunne slå store dedikerede surround-anlæg. Men soundbasen er dog væsentlig bedre end diverse soundbars, hvad mange tests også viser. Jeg mener dette er klart, og de fleste gæster her i huset lægger da også mærke til dette med det samme.
Af Tagerasmussen
#255925
Jeg har sub på 3 nu. Tror ikke den kan skrue mere op. Overvejede om jeg skulle købe en ekstra bas. Men det var derfor jeg valgte Canton så jeg kunne undvære en ekstra baskasse

Synes den skal skrues ret højt op i volume for at få noget lud ud af den.

Jeg køre optisk fra tv. Og ser film fra Apple tv4
Af coffee
#255931
Jeg har en Canton 75, og jeg er ovenud tilfreds. Jeg har så osse tilsluttet en Dali SW12 sub, som tager over, hvor Canton ikke kan følge med. Det giver vildt med skælvende dyb bas.
Af KBW
#255932
Tagerasmussen skrev:Jeg har sub på 3 nu. Tror ikke den kan skrue mere op. Overvejede om jeg skulle købe en ekstra bas. Men det var derfor jeg valgte Canton så jeg kunne undvære en ekstra baskasse

Synes den skal skrues ret højt op i volume for at få noget lud ud af den.

Jeg køre optisk fra tv. Og ser film fra Apple tv4
Hvad er sub, er det en indstilling på fjernsynet?
Af KBW
#255940
Ja, men måske ikke så meget. Men min dm 100 står også i et væsentligt større rum. Jo større kasse jo mere sub-effekt. Tror også lyden afhænger af hvad enheden står på. Mine står på skabe der nok også giver sub-effekt.
Jeg er altså også meget glad for tale-lyden, dvs når der er tv-avis, dialog i film osv. Havde nogle B&W hi-fi højtalere, der var talen elendig.
Af Tagerasmussen
#255941
Den får nok også en chance mere har prøvet at rode lidt ned indstillinger. Men at aktivere klar tale. Håber på den passer til et 55 tommer tv som det bliver næste gang. Lige nu er det et 40 tommer den står under.

Der er nok ikke det store at hente så ved at bytte den ud med en dm100 ?
Af KBW
#255944
Den fylder rummet bedre ud, er ikke så retningsbestemt, men lyder mere naturlig da du har mindre hængekøjelyd pga af mellemting enhederne. Tror ikke der er stor forskel på hvor højt de kan spille.
Er der ikke indstillinger alt efter hvor fjernsynet står/hænger?
Af Tagerasmussen
#255946
Jo det er der. Men jeg kan ikke høre foreskel. Også hvis jeg skifter imellem st og sur. Kan jeg næsten ikke høre foreskel og nogen gange overhovedet ikke endda Ved ikke om det kan være den er lidt små def Evt ?
Af KBW
#255990
Nu lyder det jo lidt til at du hellere vil have noget kraftigere surround, men det kan jo kun du afgøre. Langt det meste af tiden bruger jeg den til almindeligt tv-kiggeri. Her det da noget helt andet end selv højtalerne i det bedste B&O, og det følger da godt med til en ny Star Warszawa film.