Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af janbau
#232335
Ja en Marantz SR6010 Sølv i Fredags er ved at afprøve den , men jeg er dog ikke så imponeret over den som jeg var for min tidligere Onkyo 646 da denne er over dobbelt pris.

Har en del problemer med Hdmi indgange på den.
Virker lidt tavs i det skal tit op på 75 % på Uret på visse indgange trods det at jeg har tilsluttet min kraftige 150 Watts effektforstærker til front . Jeg synes at jeg skal skrue meget op for den , meget mere end jeg skulle for min Onkyo.

Det har jeg hørt fra andre men det var den mindre model 5010 . Det har nok noget med den opsætning som den er kalibredret ind til med målemikrofonen . ?

Har hørt noget af Roger Waters THE WALL i Atmos på 9 Højtaler og må sige det lyder sindssyg godt, selve mix et af lyden på den film Waoo sikke en lyd .
Har opdateret den til Dts X og måtte så købe filmen Crimson Peak og her er lyden også i top .

Var noget overasket over at der ikke findes nogle Programmer hvor man kan indstille lyden med en masse forskellige Virtual CINEMA programmer. Det er den første Av Receiver jeg nogensinde har haft som ikke har det ?

Tror jeg vil ind og låne den Denon AVR-X4200W og sammenligne dem.

Mvh Jan
Af K83
#232368
Surt at den ikke lever helt op til dine forventninger. Har du mulighed for at komme af med den hvis du ender med at komme til den beslutning?

Jeg kender ikke den nævnte Denon model, men generelt synes jeg de laver nogle gode receivere. Det samme gælder Onkyo og Yamaha synes jeg.

Men det skal enten være den SR6010 eller den nævnte Denon? Ikke en Onkyo eller andet?
Af janbau
#232384
Jeg har 30 dages returret så ellers havde jeg ikke turet købe.

Havde jeg gået efter en 7,2 havde jeg nok valgt Yamaha RX-V781 nye model da jeg har gode erfaringer med Yamaha.

Skulle jeg gå efter ren kraft og super lyd i 2 kanals stereo havde jeg valgt Onkyo s nye RZ 900 da den får Super anmeldelser med dens råstyrke og opbygning og dens fine lyd i 2 kanals stereo. Den er desværre stadig dyr koster lige nu 8999 kr. i sølv . Dens lillebror RZ 800 koster 8489 kr. som også var en muglighed men så skulle prisen ned i ca 7000 kr.

Ang. SR6010 så har jeg da fået løst nogle af de hdmi problemer jeg havde. Samt fået mere Power på visse indgange da der jo er gode mugligheder for justering på de enkelte indgange.
Så det er nok bare noget med at jeg skal lære den bedre at kende.
Af K83
#232388
Ja, hvis ikke du bliver tilfreds kan den jo byttes igen. Og måske en af de andre du nævner kommer ned i pris jo.

Men yamaha rx-v781 dur ikke til dig?

Hvilke højttalere bruger du i dit 9.1 setup forresten? Altså udover Opticon front ;)
Af janbau
#232395
Jo den Yamaha ville da være et udmærket valg. Men da jeg jo går efter Atmos og Dts X og har en effektforstærker så 9 kanaler er mulig i mit Av-setup så synes jeg helt klart jeg vil gå efter det bedste setup. Jeg har omkring 70 bluray film og ca 10 med Atmos lyd og min første med dts-s lyd.

Jeg har lige hørt Roger Waters The Wall i 2 Timer med Atmos og jeg siger dig det lyder godt. Det har Roger fået mixet godt sammen sikke en Lyd stuen bliver fyldt med.

Mit setup er lige Pt. af højtaler. Det fungerer men skal det udbygges med Opticon hele vejen rundt vil det koste kassen.

Som front Dali Opticon 6 + Effekt forstærker
Center Kef Q 6

Som baghøjtalere har jeg den berømte Eltax monitor 3 som faktisk er en eftertragtet højtaler som har vundet priser . De sider i loftet 4 stk. i Atmos setup.
Som baghøjtler har jeg sat et sæt gulvhøjtalere som er Eltax Nexus 11 E

Read more at http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... iR5fO1w.99
Af K83
#232416
Ja så er der vist også fyldt op med højttalere i stuen ;)

Men du har ret, de Monitor 3 er rigtig gode og skal du skifte til Opticon hele vejen rundt bliver det både dyrt og du vil næppe opnå en stor forskel.
Evt kan du skifte center så den matcher front jo.

Du bruger ikke aktiv sub?

Men bliver da spænde om du ender med at beholde Marantz eller skifter den :)
Af janbau
#232419
Ja center ville være god at skifte men prisen er for høj lige pt. koster 4000 kr. Så det må vente til jeg finder en på tilbudstorvet.

Ja jeg har en Aktiv sub en Eltax Atomic.
Af janbau
#232788
Ja det tror jeg har ca 3 ugers returet.

Hvis der dukker en Denon Avr 4200 op på tilbudstorvet til en god pris så sender jeg den nok tilbage.

Synes stadig den har nogle mangler , men er efterhånden blevet mere glad for den.
Den er lidt skrabet ang. Lydprogrammer til lytning af musik .
Af K83
#232790
Det er lidt surt du ikke er helt tilfreds med den. Forhåbentlig tager du en beslutning du bliver tilfreds med før returretten udløber ;)
Af Supergris
#232826
Mon ikke, det er fordi, de fleste alligevel ikke bruger al det gejl, og afspiller musikken, som den blev indspillet, med bypass af alle tonejusteringer?
Af janbau
#232844
Jeg spiller altid 2 kanal stereo i Pure og jeg spiller min 2 kanal stereo over min
Cambridge 651W effektforstærker. med en Nad 1000 S Forforstærker Fra Bluesound Node. :)

Yamahas A/V receiver har gode programmer til det, har brugt og synes at det kan løfte lyden i visse tilfælde.
Skal dog sige at jeg nok beholder den fik den til en god pris og er efterhånden ganske glad for den.
Har tidligere skrevet at jeg har hørt Roger Waters The Wall i 2 Timer med Atmos og jeg siger dig det lyder godt. Det har Roger fået mixet godt sammen sikke en Lyd stuen bliver fyldt med.
Købte den jo kun fordi den har muglighed for 9 kanaler med muglighed for Atmos i 4 Lofthøjtaler.
Jeg ser rigtig mange film på Bluray så den er hovedsagelig købt til det formål.