Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#227692
Har købt subwoofer nr. to til mit Surround anlæg.
Da jeg fik den første sub. fik jeg af vide at et phone stik ind i min sub. fra Surround anlægget var fint, da signalet var til en sub. Trods to indgange på sub.
Her da jeg fik nr. to fik jeg af vide, at det var vigtig med et Y subwoofer kabel to phone stik til sub. da lyden vil være mere rolig (kontrolleret) fra sub. ?
Er der nogle herinde der kan komme med en fornuftig forklaring på hvad jeg skal :-)
Subwoofer er af mærket System Audio 10".
#228535
Det er nok lidt ligesom diskussionen med Biwire til højtalere, mange kan ikke høre forskel, og selv dem der kan er der ikke enighed om der reelt er bedre lyd eller bare en anderledes lyd som der måske er enkelte som foretrækker.

Typisk hvis en Subwoofer kun har L+R input, men ens forstærker har subwooferudgang så fører man bare kablet fra forstærker til den af L eller R input som også kan fungere som mono.

Mener at L+R det er et levn fra gamle receivere som bare sendte hele stereosignalet til subwooferen, hvor subben så filtrerede alle de højere frekvenser fra, siden enhver receiver kan ordne det selv nu, så er der ikke længere brug for stereokabler.

Long story short: Synes det ville være spild af penge for dig at købe en splitter/ekstra kabel.
Du nævner ikke hvilken forstærker du bruger, har den to sub pre outs?
#228547
Min Surround reciever har to udgange en til hver Subwoofer, tak for svar.
Har læst et andet sted at fordelen ved at have et kabel med to indgange, er at signalet der skal starte Subwoofer er kraftigere ?
Har et kabel med et phonestik på :-)
#228549
bare at splitte splitte kablet skulle ikke have nogen betydning medmindre subben behandler signalet anderledes. Har i hvert fald svært ved at forestille mig det skulle være noget mærkbart.
Hvis du allerede har et kabel, så kan du selvfølgelig altid teste om det gør en forskel med lige netop dit udstyr.