Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af ThomasP123
#223918
Hej derude. Har købt nyt tv og skal derfor have fundet mig en soundbar, har overvejet en sonos, men har lidt grubler over at den ikke kan modtage dts. Derudover har jeg kigget på en harman kardon sb 35.

Mit budget ligger på Ca 6000. Er træt af alt kabelrodet så enten skal det være en soundbar eller en soundbase. Et komplet 5.1 løsning er ikke en mulighed.

Men lad mig høre jeres forslag \ anbefalinger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#223922
Hvis du sætter en Sonos direkte til dit TV, så får den ikke DTS. Ikke at jeg dermed siger, at Sonos er det bedste køb til 6000 kr, men blot at det ikke er DTS der skal afholde dig.
Af KBW
#223923
Der er en testvinder, Canton dm55 se på tilbud hos Wupti lige nu til kr 2.500,-
Har lige købt både en 100 og 55, det er lige før den lille lyder bedst. Fed lyd til film med indbygget subwoofer.
Af ThomasP123
#223929
Hælder også mest til sonos, da jeg i forvejen har 2 play 5. Men jeg har en ps4, så er det ikke også noget med at den kan omkode lyden?
Har også læst meget om cantonen, den er også med i overvejelserne
Brugeravatar
Af Johnhother
#223930
Jeg vil nok gå en lidt anden vej. Nemlig en Yamaha YSP 2500. YSP står for Yamaha Sound Projector. Det betyder at lyden "Projekteres" i dit rum. Der følger en subwoofer med. Jeg har selv den nævnte, og er meget tilfreds. Er du indstillet på at bruge lidt tid på at bruge dens mange indstillings muligheder, så mener jeg at den nævnte er vejen frem - og du er uanset hvad du vælger, nødt til at tage en subwoofer med - i det mindste hvis du vil have en lyd der ikke er spinkel.
Af Lightyear
#223931
Jeg ville personligt vælge en Playbar - især når du nu har Sonos i forvejen. Det med DTS tror jeg heller ikke du skal lade være afgørende. Kan dit fjernsyn overhovedet outputte det?
På din PS4 kan du i hvert fald vælge om den skal sende lyden ud som Dolby Digital eller DTS.
Af Waqas
#223934
Skal den kunne pseudosurround? Så er YSP serien nok det bedste, ellers er canton DM50 eller en libratone diva gode til stereo, synes ikke at sonos er bedre til næsten dobbeltpris.
Af ThomasP123
#223936
Den skal faktisk ikke rigtig kunne det helt vilde ud over forbedre lyden. Har overvejet en Philips b5 også. Men hvis de har lige så mange problemer med at lave anlæg som tv, ved jeg sku næsten ikke om jeg tør. Yamahaen må jeg lige få kigget på
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#223947
Hvis Playbar sidder direkte i Tv'et, så er DTS som nævnt ikke et problem. Uanset om din PS4 sender DTS til TVet eller ej. TVet sender ikke ud i DTS.
Af ThomasP123
#223950
Okay regner egentligt bare med at skulle have Netflix og viaplay, da jeg har meldt antenne forening fra. Så dts er jo egentligt heller ikke nødvendigt
Af Waqas
#224154
Diva har været nede på 3000 kroner, er nu sat op igen til 6000.

Så er der kun canton til 2500, der giver mest for pengene.