Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af CDI
#223338
Hej alle
Jeg har investeret i en Sonos playbar og 2 stk Sonos play 1 som surround anlæg til mit Samsung UEF46F8005, opsætningen gik rimeligt nemt, men desværre får jeg en irriterende meddelelse på skærmen hver gang jeg skal justere lyden “dit tv er indstillet til at anvende eksterne højtalere. Juster lydstyrken direkte på de tilsluttede højtalere” Playbar er tilsluttet med optisk kabel, og lyden er sat til ekstern højtaler.
Sonos er inde på at problemet er der, men desværre kan jeg ikke finde nogen løsning til at få denne meddelelse væk. Som jeg ser det skal man evt. investere i en ny remote, hvilket jeg vil være ret træt af, da jeg både har en touch og en alm remote. det er den alm remote jeg bruger, da playbar ikke kan kende touch remoten. Forslag modtages meget gerne til en løsning på problemet
#223398
Så er forældrenes TV tjekket, men desværre så deres indstillinger på D-modellen identiske med det du har stående. Så Samsung har ændret lidt i on-screen beskederne. Jeg fik ikke testet Playbar på de to Samsung jeg havde hjemme tidligere på året, desværre.
#223418
Start med at tilsutte den medfølgende IR blaster til Samsung TV'et
Følg herefter nedenstående vejledning

1. Tryk menu vælg system
2. Vælg enhedsstyring
3. Vælg ops. af universel fjernbetjening
4. Tryk start
5. Vælg hjemmebiograf tryk næste
6. Vælg mærke "Samsung" tryk næste
7. Vælg optisk tryk næste
8. Tryk OK til funktions test
9. Vælg JA
10. Vælg afslut

IR blasteren kan nu fjernes, og popup beskeden vises ikke længere på skærmen, når der justeres på volumen på TV'et
Ønsker man at bruge Samsung Smart Touch Remoten, skal IR blasteren fortsat være tilsluttet, og placeres så den kan se
IR modtagern på Sonos Playbar'en. Det er herefter nødvendigt igen at køre IR fjernbetjenings setup på Sonos Playbar'en
#223419
Et godt tip. SAmsungs bevægelses-remote på især de nye modeller er ret god, så det er fedt, at man blot kan bruge IR-blasteren til at få styring af lyden hvis man bruger en SPDIF-soundbar.
Af CDI
#223490
Hej Alle
Tak for alle de fine input. Problemet er løst, jeg havde fundet den løsning som Metal4Ever beskriver, det virker perfekt nu :)