Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Elnif
#192633
Har købt den nye Blu-ray fra Panasonic DMP-BDT500 og forbinder den via HDMI til Marrantz 5007 reciever og videre til Panasonic VT65. Mit problem går ud på, at surround sound udvalget forsvinder. Når jeg afspiller en DVD/Blue-ray. Hvis jeg spiller almindelig tuner. Så har jeg et hav af forskellige surround modes. Dette har jeg også når jeg ligger en DVD/Blue-ray i skuffen men i det øjeblik, jeg trykker play. Ja så slår Recieveren over på auto og så er der kun 5 forskellige modes???
Jeg har talt med Marrantz. De siger at det er Blue-ray afspilleren det er galt med. Der må være en ting i set-uppet. Der skal ændres. Jeg har talt med Panasonic support. De skulle have fat i en teknikker først. Så der ville gå nogle dage inde at de vil komme tilbage.
Er der nogle her inde der har prøvet det samme eller lige ved hvad der kan være galt?
NB Alt er korrekt sat til :((
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#192636
Har ikke lige selv prøvet det fænomen, men er du sikker på at noget er galt ?

BluRay afspilleren sender måske kun de Surround modes, som den understøtter over til receiveren, låser sig automatisk fast på de 5 Surround modes eller lign. - kunne det være det der sker ? Hvis den sender de Surround modes du normalt bruger, er det måske ikke noget problem i virkeligheden :)
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#192641
Har tjekket manualen og i den skriver de, at receiveren automatisk genererer en liste over surround modes der er mulige at anvende, baseret på højttaler setup og input signal, så alt lader til at være i den skønneste orden for din receiver :) Se manualen side 71 og frem...."Selecting a listening mode (Sound Mode)" - Movie, Music, Game etc.... :)
Af Elnif
#192682
Det skal jeg lige tjekke op på. Undre mig dog lidt over dette, da der ikke er nogle problemer når jeg høre tuner. Der er set uppet jo det samme. ;;)
Det er jo også sådan, at jeg kan vælge alle de forskellige surround modes i DVD'en indtil, at jeg trykker play. Der efter er der kun 5 valg muligheder. :s
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#192683
Alle sound modes er jo baseret på kildematerialet, så jeg undrer mig ikke over det med tuneren f.eks. - den situation med DVD'en du beskriver lyder også helt normal og er iøvrigt beskrevet præcist som du oplever den i det jeg refererer til i manualen - er først når du starter afspilningen, at lyden sendes over i receiveren og identificeres :)