Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Fox
#190835
Hej alle,

Jeg har købt Bose Cinemate GS 2 og vil nu tilslutte det til mit Samsung 46ES8005 via det optiske kabel. Findes der en måde så jeg slipper for at bruge den medfølgende Bose fjernbetjening til lyd regulering ?

På forhånd tak :)
#190838
Understøtter den soundbar ikke arc? Hvis så køb et hdmi 1,4 arckabel og du er done
#190840
Og for informationens side så er det ikke en soundbar men et 2.1 system :)


Den eneste måde du vil kunne regulere lyden uden boses remote er at koble anlæget til analogt med et jack til headphone udgangen på tvet. så kan du regulere med samsung remoten.

Ellers kan du jo også bare programmere din bose remote til dit samsung tv og alle de andre enheder du skal styre ;)
#190843
Sorry min fejl, tænkte lige på soundbaren. Men jo analog lyd ud fra Headphones i tv'et også spiller det
Af Fox
#190853
Så virker det :)

-dog har jeg lige et sidste spørgsmål, nu hvor det går så godt....

Tænd/sluk skal stadig gøres via Bose fjernbetjening, hvis ikke bare det skal står tændt hele tiden... nogen løsning på det ?
#190862
Tænd sluk skal foregå via bose udstyret, der kan Samsung remonten ikke trylle, medmindre du køber en universal Remote