Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#189378
Hej

Jeg har for ca en måned siden købt et samsung ue46f8005 tv som jeg er rigtig glad for. Fantastisk skærm! Efter lidt overvejelse har jeg så besluttet at købe en soundbar, her faldt valget på lg nb4530. Soundbaren havde fået fine anmeldelser og kostede ikke en krig... Jeg elsker den enkle funktion hvor jeg kobler min mobil (og derigennem spotify) til via bluetooth. Soundbaren kan fint snakke med tvet gennem et hdmi kabel. MEN burde jeg ikke kunne koble tv'et til soundbaren gennem bluetooth?

Det giver ikke meget mening at begge produkter har bluetooth, men at de så ikke kan kobles sammen!? Er der andre derude der har samme problem? Eller forhåbentlig ved hvordan problemet evt kan løses. Er tæt på at kaste soundbaren tilbage i hovedet på forhandleren som sagde de kunne kobles sammen gennem bluetooth...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#189383
Det samme gælder for de Samsung soundbars der har BT. De virker kun med Samsung TV. Førhen har det faktisk kun været telefoner mv. der kunne udnytte BT i en soundbar, men producenterne har så valgt at begrænse tingene mht. TV funktionalitet, så det kun er deres egne modeller der kan parres med samme producents soundbar.
#189413
Nu har jeg selv 8005 2012 modellen og en Samsung soundbar, og BT forbindelse er kun mellem subwoffer og soundbar, subwoffer skal tilsluttes tv via hdmi eller optisk kabel. Hvilket jo er design mæssigt er en brøler af dimensioner, da det er soundbar der hænger ved tv og ikke subwoffer :s

Sup. Spørgsmål :
Hvilken fordel får man ved at anvende optisk istedet for hdmi, som det bliver forslået længere oppe i tråden...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#189414
Ingen fordel. Du får derimod en række ulemper. Vi nævner en del af dem i anmeldelsen af Sonos Playbar.

Samsung F750 forbinder trådløst til dit TV. Det er ikke alle deres modeller der kan, men de der kan, gør det kun med Samsungs egne TV. Det er nok det samme med LGs.