Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#185543
Jeg har kig på en Arvani TA 2012 soundbar.
Men er der nogen, der har erfaringer med, hvordan den spiller sammen med et LCD-TV?

Jeg tænker på styring via remote, så man slipper for at skulle tænde og slukke to steder og skrue op og ned på volumen på en sekundær remote.

Jeg spørger ikke til lydkvalitet - kun til samspil med tv (mit er et Samsung LE 46C650)

Mvh
Kenneth
#185547
Hej Numzie,

Som udgangspunkt vil du ikke kunne styrer lyden via din Samsung remote. Dette kræver at Soundbaren har HDMI ud - og det har denne ikke..

Den måde du kan få det til at virke sammen med dit tv's fjernbetjening, vil være at købe en Logitech Harmony f.eks. som kan styrer alle enhederne.

Venlig hilsen
Jesper Keller
#185555
NumZie skrev:Æv. Er HDMI eneste mulighed for det?

Og vil HDMI så betyde, at jeg 100% sikkert kan både styre lyd og tænde/slukke på samme fjernbetjening?
Ikke nødvendigvis. Det kræver at Soundbaren har HDMI-CEC.. Det er dog standard i Soundbars med HDMI.


NumZie skrev: Edit:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... armony-200

Vil sådan en være tilstrækkelig til at kunne styre begge ting inkl. tekst-tv?
Ja den fjernebetjening vil kunne styrer både dit tv, samt lydanlæg. Kender ikke menuen på netop den fjernbetjening - men det kan lade sig gøre at indlæse både Samsung TV og Avani Soundbar på den fjernbetjening.
Af Crille
#185584
Jeg kender ikke til denne soundbar, men jeg har en Harman Kardon soundbar inde i soveværelset, der er ikke HDMI udgang i, der er et phonokabel til, det er bare koblet til fjernsynet, så er det smarte at du kan indstille soundbaren til at skal adlyde din fjernbetjæning til dit tv, så slukker du bare forhøjtalerne i tv'et også kan du justere lyden via din fjernbetjæning til soundbaren, den tænder og slukker self også :)

Håber det hjælper.
Mvh Crille.