Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#185058
Hej,

Jeg har et ganske udmærket setup efterhånden, med bl.a. et 65" Samsung ES8005, Denon 2313 receiver og Canal Digital signal via den indbyggede S-tuner.

Mit store problem er dog, at jeg ligegyldigt hvad jeg prøver, kun kan se TV i lydformaterne Dolby 2.0, DTS Neo 2.5 eller alm. Stereo... Efter at have søgt en masse på problemet, uden at kunne finde en løsning, håber jeg nogle kloge hoveder her måske har svaret!

Ved nogen hvorfor, der ikke bliver sendt surround signal til min receiver - og hvad løsningen kan være?
#185060
Hej,

Tak for svaret.

Det hjælper dog ikke meget. Jeg har ingen valgmuligheder - Den står allerede på "Dolby Digital", hvilket også er den eneste mulighed der.

Hvis jeg går i menu->Uds.Lydindstillinger->Lydformat, står der "Dolby Digital 2.0". Jeg har heller ikke andre valgmuligheder her.

Jeg har testet på både DR3 HD, og adskillige andre kanaler.
#185128
J.H. skrev:Hvor i specifikationerne fremgår det at skærmen understøtter 5.1? :)
Aner det ikke, men da det er en så integral del af et TV, er jeg sikker på vi havde hørt ramaskrig hvis det ikke var tilfældet. Der er jo blot tale om at videresende et rent datasignal, til en forstærker, og ikke afkode det.

Hvis jeg via DNLA sender f.eks. en mpeg med 5.1 lyd, går den fint igennem fjernsynet, og videre til receiveren - så det kan lade sig gøre, når man ikke bruger tuneren i hvert fald.