Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Muren
#184808
Nogen der har erfaringer med dette set up fra hifi klubben.
Zensor 5 fronter, zensor vokal som front og så dali stile som bag højtaler. Ved godt det nok hænger med baghøjtalerne men zensor 1 bliver for stor der bliver 4m mellem from og bag. Med denon 2113 som receiver.

Er der dybde nok uden sub? Swetspot bliver 3.5m fra front højtaler, er det for voldsomt når rummet ikke er så voldsomt stort. Setupet bliver ca 4*4m men stuen er ca 7m lang. Havde først et færdigt harman kardon 5.1 setup hjemme men var sku for dårlig lyd til pengene. Skal mest bruges det til film og tv kiggeri.
Af J.H.
#184810
Ja, det går da den rigtige vej med dit anlæg!
Dimensionerne kan sagtens bære de højttalere du påtænker og Stile gør det fint som bagkanaler.
Om der er dybde nok er til dels individuelt men umiddelbart er 43hz (som Zensor 5 går ned til) ikke dybt nok hvis man gerne vil have det rigtige tryk, til gengæld vil selv en mindre 8" sub kunne give godt med punch, rummets størrelse taget i betragtning og de fåes til meget rimelige penge. Herefter er du godt på vej til en langt bedre filmoplevelse end dit udgangspunkt!
:)

(Personligt ville jeg gå efter en sub med frontfiring i lukket kabinet, da den så bliver ganske beskeden i ydre mål og placeringsvenlig)
Af Muren
#184813
Ja det var sku ikke godt nok med aragón setup'et. Blev lidt flat men dk kortet er os blevet noget fattigere. Men nu håber jeg at blive tilfreds, og kone synes det er flotte højtaler så det er jo super.

Så må jeg se når det kommer op og køre om der skal en sub til, men den må lige vente i første omgang.
Af Muren
#185641
Nogen der ved om jeg kan få receiveren til at spille musik i alle 5 højtaler uden det blive som surround altså 5.1 direkte. Kan ikke lige selv finde ud af at få den til det.
Af Andersss
#185704
Du kan vælge profiler imens du afspiller musikken. Kig evt i din manual. Der er et par håndfulde muligheder hvor nogle af dem indebærer lyd i flere højttalere. Den vil dog formentlig dele frekvenserne lidt ud. Generelt er det bedst med almindelig stereo og måske med hjælp fra subwooferen hvis du hører bastungt musik.