Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#183867
Jeg har købt et harman kardon bds 776. Mit spørgsmål er så hvor stor betydning har opsætning af højtalerne? Front højtaler vil jeg gerne ha ca 1,5m over gulv og bag højtaler omkring 2 m. Vil gerne ha front højtalerne tæt ved tv'et og bag højtalerne ud i hver hjørne af sofaerne. Lyder det helt forkert? Der er sådan en mikrofon med der skal holdes der hvor man sidder så lyder sku lyde rigtigt det. Håber på noget input på om det lyder rigtigt.

Ps hvor tæt på tv'et må front højtalerne stå?
Senest rettet af Muren 7. apr 2013, 17:36, rettet i alt 1 gang.
#183890
Fronthøjttalerne skal gerne være i ørehøjde når du befinder dig i lytteposition, baghøjttalere skal være over, optimalt omkring 170-180 over gulvhøjde men 2 m går også fint. Afhængig af indstillingsmuligheder kan der kompenseres herfor på recieveren for at skabe så godt et lydbillede som muligt.

Afstanden mellem fronterne afhænger af hvor tæt du/i sidder på men jeg ville ikke gå under 1,5 m. Afstanden mellem de bagerste kan godt være større f.eks. 2,5 m. men så vidt muligt skal alle være "centreret" i forhold til center, som kan være enten over eller under skærmen.



Subwooferen må du prøve dig frem med. :)
#184053
Takker. Har jeg gjort nu og lyder godt når vi ser film. MEN kan kun få stereo lyd ud fra tv'et forbundet med hdmi arc. Mit tv er samsung ue7005? Sendes film fra tv kun ud i stereo? Eller er der en anden grund til jeg lun kan få stereo lyd ud gennem anlægget?
#184302
Kan ikke anbefalde det anlæg. :-( det er afleveret igen da det jeg synes det var for dyrt til hvad man fik. Så nu er det blevet denon receiver og surround højtaler med sub fra hifi klubben. Fik et godt anlæg til samme pris. Med meget bedre lyd og egenskaber. Skal højtalerne sidde lige som på det returneret anlæg?
#184327
Ja, sådan er det desværre ofte med den type anlæg.

Du er et skridt videre i den rigtige retning og uden at det blev dyrere :) Ja, højttalerne kan du placere på stort set samme måde.

Hvilke højttalere og reciever har du fået? :)
#184448
Har fået en denon avr 2113 receiver og så nogen argon højtaler kan sku ikke nummer/ navn på dem og så argon sup 10 tror jeg den hedder. Men højtaler er ikke helt optimalt men bor i lejlighed så de må blive opgraderet når vi køber hus. Men synes til prisen at jeg har fået en fin start. Men ikke tilfreds kone. Haha
#184552
Muren skrev:Har fået en denon avr 2113 receiver og så nogen argon højtaler kan sku ikke nummer/ navn på dem og så argon sup 10 tror jeg den hedder. Men højtaler er ikke helt optimalt men bor i lejlighed så de må blive opgraderet når vi køber hus. Men synes til prisen at jeg har fået en fin start. Men ikke tilfreds kone. Haha
Koner´s mening er ikke interessant hvad lyd, køretøjer og værktøj angår. Jeg synes det er et rigtig godt udgangspunkt med den Denon og Argon, så kan du opgradere hvis/når tiden, pladsen, lysten og det øvrige er der.
Tillykke med det :)