Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#145987
Ved tilslutning med HDMI kabel til Samsung TV PS51D7005 og samsungs nye soundbar HW-D570. Kommer der ingen lyd, den spiller fint med min iPod.

Jeg har hørt webbutikken jeg har købt den i, og samsungs service telefon, og de kan ikke fortælle mig hvad der er galt, er der nogle kloger hoveder herinde ?

Jeg har vist et par dage at løbe på indtil de 14 dages fortrydelsesret udløber.
Af Maestroelite
#145994
Har du sat stikket i den HDMI port på TV som har Audio Return? (ARC).
Af Rune Petersen
#145999
Bum Bum.

Der er 4 HDMI (1.4) indgange, der står ikke noget om Audio Return Channel eller ARC på dem. Kunne det tænkes at problemet ligger i at fjernsynet slet ikke understøtter ARC?

Så skal jeg måske overveje om jeg vil prøve at investere i et optisk kabel, jeg stiller mig bare lidt uforstående overfor at et 2011 fjernsyn ikke understøtter det.

Æv bæv.
Af Maestroelite
#146002
Uden at være 100% sikker så tror jeg kun der er 1 HDMI ud/indgang i TV der understøtter 1.4/ARC.

Prøv evt alle 4 indgange.

Kablet du har understøtter også 1.4?

Du har sat lyd til "ekstern" i TV'ets menu?

Ellers er der måske nogle andre indstillinger på TV eller soundbar som jeg ikke kender til.

Lidt mystisk Samsung ikke kan hjælpe dig.
Af TheSleeper
#146034
Det er kun D8005 serien der understøtter ARC :)

De har fjernet ARC fra D7005 serien, grundet at der ellers var for lidt forskel på de to TV. Derfor er der heller ikke internet browser under SMART TV på et D7005.

Ja det er Crazy ik ... ;0)

Havde de begge to de features ville de to skærme være fuldstændig identiske, på nær designet.
Af Maestroelite
#146040
Argh, 7005 understøtter ikke ARC!?

Ja så er der ingen anden udvej end optisk kabel (eller evt RCA men hvorfor vælge det hvis der er SPDIF indgang i soundbaren).

PS: Der er 2 andre forskelle på 8/7005, 8'eren har Skype og 3D Sound.
Men det er i min bog ret ligegyldige forskelle O_O
Af TheSleeper
#146044
Jeg kører med optisk til mit BOSE anlæg og det spiller max ;0)
Af Rune Petersen
#146076
Tak for svarene, må ud at købe et optisk kabel, jeg kan sikkert heller ikke høre meget forskel :-)