Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#124722
Hej.

Jeg har for et årstid siden købt et Samsung UE40B7070 LED-TV og valgte senere at købe soundbaren HTBD-8200 ligeledes fra Samsung.

Jeg har det seneste stykke tid været plaget af dårligt signal på visse af mine digitale tv-kanaler. Her den anden dag opdagede jeg så at kanalerne kun faldt ud hver gang jeg tændte min soundbar, (bruger den som højtaler i stedet for de indbyggede i fjernsynet når jeg ser TV)

Jeg gik nu på jagt efter at finde ud af hvad der i soundbaren kunne forstyre det digitale signal. Fælles for de kanaler, som falder ud når soundbaren tændes er at de alle ligger omkring 500.000KHz. Efter hvad jeg har kunne finde på nette bruger min soundbar frekvensen 5,2GHz når den skal kommunikere med den trådløse subwoofer og jeg har lidt en mistanke om at det måske er der problemet ligger.

Mit spørgsmål er så, hvad kan jeg gøre ved dette?
Efter hvad jeg kan se har jeg ikke mulighed for at ændre på hvilken frekvens soundbaren bruger til at kommunikere med den trådløse subwoofer?!

Håber nogen her inde kan hjælpe eller måske selv har stået i samme situation og fundet en løsning på problemet.

På forhånd tak.
Af miko
#124740
Den ødelægger også WIFI-signalet til min mac. Har ikke fundet anden løsning end at slukke HT'en...
Af S.Jensen
#124985
Det er sgu da noget lort !:(

Har du oplevet problemer med at den forstyrer dit TV-signal?
Brugeravatar
Af MigSelv
#125016
Bruger du korrekt skærmet kabler og stik?
Af miko
#125023
Nej det gør den ikke. Iøvrigt kan jeg ikke anbefale at anskaffe sig 8200eren, afspilleren 'fryser' fast og skal genstartes for at starte igen. Nogle gange står den og flimrer når den startes op, så kommer der pludselig pink skærm indimellem. Så har den været til service fordi den ikke ville afspille cd'ere. Så har den tendens til pixelering og at hakke ved panorerende billeder, ting jeg slet ikke ser når jeg skifter til PS3. Desuden har jeg ikke adgang til at justere lydbilledet.. så alt i alt et stort HMM??
Af S.Jensen
#125375
Det oplevelser du beskriver kan jeg slet ikke genkende på min 8200. Den kører virkelig upåklageligt og jeg kan da kun anbefale den.

Jeg vil starte med at udskrifte mine antennestik så de alle bliver HF-tætte og derefter se om dette ikke skulle hjælpe..