Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#123223
Som så mange andre herinde regner jeg med at købe en Dell U2711. Sammen med den vil jeg købe en AY511PA Soundbar. Jeg har ikke kunnet finde nogen reviews af den, men er der nogen her som har erfaring med den?
Den skal bruges til lidt musik imens jeg arbejder og til gaming (ikke hardcore-gaming, mest RPG og RTS og TBS).
Brugeravatar
Af Weissbier
#123273
I både arbejdsmæssige og private sammenhænge har jeg købt en del af Dells soundbars og har kun gode erfaringer. De ser godt ud og passer perfekt til skærmene. Lyden er desuden ganske udmærket til netradio, Youtube osv. Jeg vil mene, at den vil gøre god fyldest til de formål, du beskriver.
Af AradoX
#123317
Det lyder godt, tak for det Weissbier - det er altid rart at høre andre erfaringer inden købet.
Af Kundeservice
#125281
Har købt den omtalte soundbar, og fået oplyst af Dells support, man skulle kunne anvende strømudtaget fra skærmen (U2410) til soundbaren. Men der var ikke nogen ledning med til hverken skærmen eller soundbaren (der følger en separat strømforsyning med).

Det ville være interessant, om man ved at anvende strømudtaget på skærmen, kan slukke for soundbaren, når man slukker skærmen, så man kun skal slukke et sted, og ikke to. Nogen som ved noget, også om hvilken ledning der skal bruges mellem soundbaren og skærmen?