Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#106549
Hejsa folkens,

Jeg har netop erhvervet mig en lejlighed i København, 58m^2, og har indtil videre fået lavet ALT skjult, boret huller i vægge til projektor, automatiseret vægbeslag til fjernsyn, server-skab med mediecenter og alt teknik...

Og så er jeg HOOKED på at få mig et MEGET LILLE surroundsystem. Faktisk så meget at jeg er villig til at gå på kompromis med det endelig lydbillede, for det er ikke noget jeg går vildt meget op i.

Mit setup er således at jeg i et skab har monteret:

- Internet modem, koblet på en Time Capsule (backup og trådløs router)
- Computeren sat til, har HDMI udgang, DVI udgang, optisk udgang og alt hvad hjertet ellers begærer.

Og så overvejer jeg egentlig to scenarier:
- Focal Sib2 Pack (5.1) via HifiFreaks
- http://hifi-freaks.dk/webshop//product_ ... cts_id=442

... og til det skal jeg jo så bruge en lille bitte receiver. Jo mindre den fylder fysisk jo bedre, jo billigere den er, jo bedre! Jeg går vitterligt ikke meget op i lyd, og har pt. kørt tilfredsstillende med et DAV-F200 (2.1) fra Sony også.

Men på den anden side er jeg også ret hooked på Sony's små golfbolde højtalere (og især da receiveren jo sidder i anlægget/subwoofer og dermed intet fylder!!

- http://www.sony.dk/product/hcs-cinema-s ... t/ht-is100
Af PhDream
#106813
Marantz laver en "lille" receiver. Den er i hvert fald temmelig tynd ift. andre:

Marantz NR-1501
Af Malcolm_Y
#106995
Supergris skrev:Køb en soundbar i stedet!!!
Det er du nok en eneste herinde fra der vil anbefale ;) pris og kvalitet hænger på ingen måde sammen...
Af Supergris
#107010
Manden siger jo, at han ikke stiller krav til lydkvaliteten, samt det ikke må fylde. En soundbar kan give en udmærket effekt til filmlyd, og de som jeg kender, der ikke har lyd og billede som hobby, er meget tilfredse med deres valg...
Af Malcolm_Y
#107018
Supergris skrev:Manden siger jo, at han ikke stiller krav til lydkvaliteten, samt det ikke må fylde. En soundbar kan give en udmærket effekt til filmlyd, og de som jeg kender, der ikke har lyd og billede som hobby, er meget tilfredse med deres valg...
Du har en pointe ...