Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Spoxy skrev: 31. jan 2025, 14:54 Jeg tror, Beosound Core er svaret på dine bønner.
Tjek den ud
Mon ikke du mener en BeoConnect Core, hvis det skal være en B&O-løsning.
(Den er B&O’s seneste bud på en audio-streamer).
For - hvis man skal kunne regulere lyden via tv’ets egen remote - skal ‘dimsen’ have en HDMI/ARC-indgang.
OK, det er nok en stor investering for at løse det problem på fornuftig vis!

Jeg ville nu nok snarere kigge på Hall Audio’s wifi-streamer - som netop også har HDMI/ARC-in….udover at den har (RJ45/)Powerlink-udgang.
https://hallaudio.com/produkter/traadl ... reamer-v2/
Den står godt nok som i restordre på firmaets hjemmeside, men kan måske får hos en af de forhandlere, der plejer at sælge dem.

MM
Af Spoxy
Jeg mener faktisk Beosound Core 😃
Den har linein, så Anders kan fortsætte med at bruge TVets hovedtelefonudgang til lyd.
Samtidig får han glæde af de indbyggede streamingmuligheder.
Jeg er godt nok ikke den største fan af at bruge et tv’s hovedtelefonudgang, men ok så….
….i så fald kunne han lige så godt bruge en Essence MK2, der nok kan fås noget billigere.

MM
Brugeravatar
Af KimKaos
Jeg er også en af dem der har fundet mine gamle B&O stumper frem

En 7-40 stand med en af NEOmesters brackes til mit LG G4 - og min 7-2 skal da også på .....

Damn at finde en hylde til sin højtaler er hundesvært - det går lige an at finde en til en stand med 1 pind men når det kommer til en 7-40 stand med 2 pinde så bliver det svært - Jeg har fået gemt min egen et eller andet sted hvor den ikke vil findes igen - så nu har jeg været på jagt i ugevis

Nå indtil videre så skal jeg have fat i NEO og finde en boks så mine Beolab 8000 kan komme på og så må jeg forsætte jagten på en højtalerhylde til en 7-40 stand

Og efter har have været væk fra B&O scenen i 6-7 år så genopdager man hurtigt hvor møgdyrt ens kærlighed er og det er selvom man har mange stumper fra før *suk*
Af Ddur
Synes umiddelbart også, at den ser attraktiv og dejlig simpel ud. Hvis man har behov for at streame, caste og anvende fjernbetjening, kan man gøre det via tv'et.
Brugeravatar
Af Millemis
Hej KimKaos.

Mener du, at du kan/vil bruge både en 7.2 og BL8000?
Neo-produkterne hiver et 2-kanalsignal ud - i så fald vil det blot blive dobbelt-stereo.

Iøvrigt….hvis man ikke behøver styring af stand (som vist på den linkede side), kan udgaven Neo TV sagtens bruges (er 500 kr billigere).

Den nye Neo Connect kan bruges hvis man blot ønsker styring af tv’et med en B&O-remote.
Det skal da snart prøves, tænker jeg.

Hvis man ønsker mulighed for lydstreaming (Spotify Connect/Airplay2….) uafhængigt af om tv’et er tændt, kan jeg anbefale Hall Audio Wifi-streameren.
Det virker fint!
P.S. Den er desværre i restordre lige nu, men kommer vel igen.

MM
Af Ddur
Ift. Hall Audio ser det ud til:

HALL WiFi Streamer (V1): Ikke på lager
https://hallaudio.com/produkter/traadlo ... -streamer/

HALL WiFi Streamer V2: Preorder
https://hallaudio.com/produkter/traadlo ... reamer-v2/

Mon ikke det betyder, at man vil skulle vente på lanceringen af V2?

Forskellen mellem de to ser ud til at være tilføjelsen af Chromecast i V2 og så en markant prisstigning fra 2.300 kr. til 3.300 kr.
Af Ddur
I relation til HDMI ARC til Powerlink konverteren fra OneRemote, fortæller OneRemote, at de først havde produktet klar i november 2024. Det er måske årsagen til, at det ikke har været omtalt så meget tidligere.
Brugeravatar
Af Millemis
KimKaos skrev: 14. feb 2025, 13:27 Jeps Både 7 2 og Beolab 8000 - det virker som det skal

Jeg ved du har deltaget i en del debatter om dette rundt på nettet og nogle af de tråde kan man se det i aktion

Der er også en del tegninger af den opstilling i forskellige varianter

Tjek Peter Pan

https://forum.recordere.dk/bang-olufsen ... ge214.html
Hej Kim

Det har da ikke meget at gøre med Neomesterens produkter (jvnf det link du medsendte i den tidligere post.

Det er fint, at Almando-boksen virker for dig - der er dog delte meninger om den…..hvis man læser på de relevante fora.

MM
  • 1
  • 326
  • 327
  • 328
  • 329
  • 330
  • 331