Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af smolinsk
Jeg har lige købt et LG G4 tv og skal nu ud og have lidt 2.1 HDMI ledning.

Jeg køre igennem Denon forstærker men bliver 2.1 signalet så forringet hvis forstærker ikke understøtter 2.1 HDMI? Ledning går fra PS5 Pro til Denon og op i tv. Fuldstændig på udebane her. Forringer jeg noget som helst ved at gå igennem en forstærker?

Tak for hjælpen 😊
Hvad understøtter Reciveren.? 2.0.?

Does HDMI 2.0 and 2.1 make a difference?

HDMI 2.1 represents a huge leap over HDMI 2.0, with 48Gbps in bandwidth compared to 18Gbps. Also, HDMI 2.1 introduced standardized variable refresh rate (VRR) support, auto low latency mode (ALLM) to ensure the lowest possible input lag in gaming, and eARC (enhanced audio return channel).
Radiomanden skrev: 22. jan 2025, 15:19 Hvad understøtter Reciveren.? 2.0.?

Does HDMI 2.0 and 2.1 make a difference?

HDMI 2.1 represents a huge leap over HDMI 2.0, with 48Gbps in bandwidth compared to 18Gbps. Also, HDMI 2.1 introduced standardized variable refresh rate (VRR) support, auto low latency mode (ALLM) to ensure the lowest possible input lag in gaming, and eARC (enhanced audio return channel).
Nej den understøtter ikke 2.1 så jeg tog idag ud og købte en soundbar. Nu jeg bare i tvivl om når soundbar skal bruge TVets hdmi ARC indgang hvad skal jeg så smide ps5eren i? Bare i HDMI 1?
bare
Da du skrev at den ikke understøtter 2.1, så var det at jeg skrev hvad den understøttede om det så var 2.0.
Der er ikke nævnt hvilken soundbar, men de har jo også både en ARC Port og en HDMI In, så har den en sådan, så kan externt udstyr tilsluttes der. Har den ikke, så er der jo 2-3 andre på TVet.
Radiomanden skrev: 22. jan 2025, 19:01 Da du skrev at den ikke understøtter 2.1, så var det at jeg skrev hvad den understøttede om det så var 2.0.
Der er ikke nævnt hvilken soundbar, men de har jo også både en ARC Port og en HDMI In, så har den en sådan, så kan externt udstyr tilsluttes der. Har den ikke, så er der jo 2-3 andre på TVet.

Ahh ja men tænkte det gav sig selv det var 2.0 når den ikke understøttede 2.1. men det er det måske ikke? Der er måske et hav af forskellige muligheder. Som sagt lidt på dybt vand her.

Det er en Sonos Beam gen 2. Har smidt den op i ARC indgang og ps5eren i HDMI 1.

Du ved tilfældigvis ikke hvad der er vigtigt at sætte af indstillinger på mit LG G4 tv så den Sonos køre bedst vel?
Af P.With
Kender ikke til LG tv, men det rigtig din Beam skal tilsluttes eArc/Arc på Samsung skal man under lyd indstillinger vælge Auto ved Dolby Atmos og så passthrough under lydformat.

Ved ikke om du skal aktiver noget på din PS5 Pro så den sender Atmos ud eller det bare sker automatisk.