Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af bullerfnis
Hej

Skal snart til at få sat en Xbox og tv ind på legeværelset, og tænker også jeg selv kommer til at bruge det. Derfor vil jeg gerne have det kan være god lyd derinde til den.

Inde i stuen bruger vi en jbl 9.1 som jeg er rigtig tilfreds med (så har i lidt til sammenligning)

Stuen er ca 20 m2, plus åbent ud i køkken/alrum.

Værelset er vel ca 10-12m2

Jeg faldt over denne soundbar på føtex til 2600 ca.

https://www.foetex.dk/produkter/philips ... 200277966/

Er den værd at kigge på ? Kan se folk skriver den er bøvlet med app osv, men tænker hvis den bare skal bruges som lyd på TVet kan det vel ikke være så slemt :)

Andre som kan anbefales i samme pris kategori ?
Af henrik.yde
Den lyder forbavsende godt til prisen, og har da også vundet pris i EISA.
Af bullerfnis
Og er vi enige om at det er en soundbar, uden ekstern subwoofer ikke? Man kan tilkøbe det samt baghøjtalere hvis man vil ?

Mon ikke den vil passe fint ind på et værelse på de 12m2? Tænker en med subwoofer bliver for voldsom :)

Er det ikke et slag tilbud som man næsten bare burde slå til? Dog er den ret bred, tvet jeg regner med der skal bruges bliver nok et 43" for ikke at blive for stort, det er jo kun ca 100cm bred, og den soundbar er ca 120cm
Af henrik.yde
Subwoofer er indbygget i baren. Og man kan tilkøbe ekstra højttalere + ekstern sub. Men det tænker jeg ikke er så nødvendigt. Jeg har kunnet tælle mig frem til en 14-15 højttalere i baren, så der er jo lidt at gøre med.
Af bullerfnis
Nej desværre, missede datoen, og så var den sat op igen... :( har en jbl 9.1 til stuen, tror også den var lidt for stor til værelset den skulle være på, den er jo næsten 130 cm bred, vil fylde det meste af væggen. Tror en lille Sonos beam eller lignende ville være bedre, TVet skal nemlig ikke være større end 43" derinde. Men fortryder at jeg ikke fik den bestilt