Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Hej.

Jeg har fået ovennævnte TV. Jeg har tidligere brugt Yamaha WXC-50 til at koble mine højttalere til mit tidligere tv - det skete via optisk stik.

Dette stik er ikke på det tv, som jeg har fået - findes der løsninger/converter, så Yamaha kan tilsluttes TV?
Nej det er jo ikke det du spørger om, du efterlyser en måde hvorpå du kan bruge forstærkeren til TVet via Toslink. altså signal fra TV til forstærker, det er det extractor gør. HDMI > Toslink.
Ja, det er muligt. Er ikke teknisk nørd. Tidligere havde jeg aktive B&O højttalere koblet til mit LG tv via Yamaha. Her var der optisk kabel fra Yamaha til Lg tv. Nu har jeg Samsung uden optisk stik, men vil vældig gerne have koblet mine højttalere til Samsung tv. Det er den løsning jeg søger
Det er lige netop den løsning du har med den extractor, fra HDMI ARC til extractor, fra extractor med Toslink til forstærker.
Det er den eneste løsning det er jo nødvendigt at konvertere fra en type signal til en anden, fra elektrisk Digitalt til optisk Digitalt eller Analogt som den også kan.
ollukake skrev: 30. nov 2024, 16:57 Så den kan gå fra optisk, fra Yamaha, og omforme til Hdmi i TV?
Det er her, du bytter rundt på retningen.
Du laver en indgang om til en udgang...

Er du sikker på dit nye TV IKKE har en "Optical Out"?
De oplysninger jeg har kunnet finde på Samsungs og displayspecifications sider, siger noget andet...
Senest rettet af Supergris 30. nov 2024, 18:11, rettet i alt 1 gang.
Det skulle være på plads nu det hele.