Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af TRVNIK
Jeg har opdaget at de højtalere som jeg drømte om som teenager nu er kommet ned i en brugtpris hvor man godt kan lege lidt. Beolab 8000 og 4000 handler det mest om, men da jeg har Sonos i hele hytten er det nok ikke så relevant at bruge dem der. Er der nogen der ved om det er muligt og fornuftigt at tilslutte et sæt beolab 4000 som pc højtalere ?
Brugeravatar
Af Radiomanden
At tilslutte fremmede enheder til B&O udstyr er ikke så nemt, grundet at de bruger helt deres egen måde at forbinde mellem deres enheder, som ikke er bare lige sådan kompatibel med andet.
BeoLab er ikke anderledes, der skal tilpasses nogle ting for at de kan virke med andet udstyr.
Senest rettet af Radiomanden 4. okt 2024, 16:35, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Har fundet en Videoguide om hvordan BeoLab 4000 tilsluttes til udstyr som ikke er B&O, der omtales både Beolab 4000 MK1 og MK2, da der er forskel på måden de tilsluttes.
Af Nagash
På en PC er der faktisk tæskenemt!

Faktisk kan det være helt standard simpelt med BL4000, men kommer an på hvilken generation du får fat på. Nogle af dem har nemlig line-in med automatisk tænd/sluk når den opdager lyd. Det har alle BL6000 og BL8000 i øvrigt også.

Men skulle du være uheldig at får et par BL4000, der ikke har line-in, så skal du bare have sådan et kabel her og så sætte op i BIOS, at der skal slukkes ned for USB, når PC'en er slukket. Det betyder godt nok du mister mulighed for at lade musen, når der er lukket ned, men det kan klares med en mobilader så.

https://www.av-connection.dk/?PGr=6497
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det du skriver om Nagash med hensyn til brug af MK1 hhv MK2, er beskrevet i den video som jeg har lagt op.