Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Høtyven
Hej

Jeg har lige solgt min Sonos beam gen2 da jeg synes den manglede noget lyd efter vi er flyttet og har fået større stue.

Nu står jeg så og skal investere i ny og er i tvivl hvilken. Har kigget lidt på disse to fra Samsung:

Samsung HW-Q800D

Samsung HW-Q810C

Men er i tvivl om hvilken? Eller måske en helt tredje? Pris klasse 4-5000 kr. Og skal bestå af soundbar med sub. Har ikke plads til baghøjtalere.
Af Lars K
Jeg har haft både Samsungs og LGs flagship atmos soundbar og efter min mening er Sonos ARC en bedre løsning.
Synes fokus hos både Samsung og LG lå på massiv bas men ingen af dem gav samme oplevelse under film.
Sonos ARC synes jeg til gengæld halter lidt når det kommer til musik.
Jeg har kørt min ARC både med og uden sub og den kommer helt sikkert bedst fra land med en sub da denne aflaster soundbaren således at den kan bruge ressourcerne andre steder.
Kører forresten uden sub pt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Høtyven skrev: 10. sep 2024, 19:38 Hej Rasmus

Ville du vælge Sonos ARC frem for Samsung HW-Q800D? Ville jeg ikke få bedre setup med Samsung da der er sub til?

Og hvad tænker du så om denne Harman Kardon? https://www.power.dk/tv-og-lyd/soundbar ... p-1407672/

Koster det halve af Sonos arc ☺️
Jeg har ikke erfaring med HW-Q800D, men vi er i gang med at teste storeborderen Q990D/Q995D. Her medfølger også subwoofer (og baghøjttalere), men hvad angår soundbaren isoleret set, så synes jeg, at Sonos Arc er bedre.

Dog enig med med Nexus i, at Sonos Arc ikke er optimal til musik. Det oplever vi her på redaktionen som en generel udfordring med soundbarer, hvilket er en af grundene til at vi er begyndt at udforske alternativer til soundbaren ift. TV-lyd (HomePods, Canvas, Sonys 360-system osv.)
Af sd2100
Rasmus Larsen skrev: 11. sep 2024, 06:45

Ville du vælge Sonos ARC frem for Samsung HW-Q800D? Ville jeg ikke få bedre setup med Samsung da der er sub til?

Og hvad tænker du så om denne Harman Kardon? https://www.power.dk/tv-og-lyd/soundbar ... p-1407672/

Jeg har ikke erfaring med HW-Q800D, men vi er i gang med at teste storeborderen Q990D/Q995D. Her medfølger også subwoofer (og baghøjttalere), men hvad angår soundbaren isoleret set, så synes jeg, at Sonos Arc er bedre.

Dog enig med med Nexus i, at Sonos Arc ikke er optimal til musik. Det oplever vi her på redaktionen som en generel udfordring med soundbarer, hvilket er en af grundene til at vi er begyndt at udforske alternativer til soundbaren ift. TV-lyd (HomePods, Canvas, Sonys 360-system osv.)
Hvis udfordringen er mangler i forbindelse med musiklytning, hvorfor så ikke vælge en Sonos Amp, Bluesound Powernote eller lignende?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja en Soundbar er ikke nødvendigvis god til musik, eller for den sags skyld videre god til film, har en Soundbar på TVet, god nok til TV generelt, men der skal lidt mere til når det er film, det råder jeg bod på ved at bruge min JBL Authentics 500 som blev anskaffet for et par måneder siden, dog ikke oprindeligt til brug på TVet men til musik, prøvede at bruge den på TVet og det er bestemt ikke dårligt. Den har WI- Fi, Blutooth og kan også bruges med kabel via Minijack
https://www.expert.dk/hoejtalere-og-lyd ... 70QAvD_BwE
Af ekelund
Rasmus Larsen skrev: 11. sep 2024, 06:45

Spændene valgte selv Q990D pga bedre anmeldelse af den kontra Sonos ARC på rtings.com
Skal siges prisen på ARC og Sub også er noget højere end den Samsung

Har dog ikke fået wow effekt af den endnu men kom også fra et 5.1 setup til tæt på 6x prisen af denne Soundbar