Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#333173
Ny titel, da det ser ud til at det er hos Sony TV'et årsagen skal findes...

Hej!

Jeg har købt en Harman Kardon Multibeam Citation 700 Soundbar til mit nye Sony OLED A85.

Den er tilsluttet eArc HDMI3 på Sony med soundbarens medfølgende HDMI kabel, der iøvrigt er temmelig tyndt...

Sony TV'et genkendte fint soundbar'en og tænder den sammen med TV'et.

Men her kommer problemet:
Hvis jeg f.eks. på Netflix pauser afspilningen, er Soundbaren tavs efter ca. 3 minutter, når jeg genoptager afspilningen.

Jeg skal så tænde eller vælge HDMI på Soundbar'en før den igen afspiller - temmeligt irriterende...


Har I nogle bud?

Venlig hilsen

Claus
Senest rettet af Claus B-P 29. aug 2021, 14:32, rettet i alt 2 gange.
#333187
Rasmus Larsen skrev: 15. jul 2021, 09:54 Det lyder som om, at den ikke detekterer signaler på sin HDMI-port. Et skud i tågen: Er HDMI CEC (styringsprotokollen i HDMI) aktiveret på både soundbar og TV (Sony kalder det Bravia Sync)?

Alternativt: Måske der ligger en ny firmware til soundbaren, som retter det?
Tak Rasmus - ja Bravia Sync er aktiveret og firmware er opdateret på begge devices...
#333208
Small skrev: 16. jul 2021, 09:53 Oplevede lidt det samme på min Bose Soundbar og mit XF9005.
Her forsvandt lyden i perioder, også skulle jeg slukke soundbaren og tænde igen.

Skiftede mit HDMI kabel til bedre kvalitet og den har ikke drillet siden.
Tak Small!
Jeg har forsøgt med de 4 forskellige HDMI kabler, jeg ligger inde med - desværre uden at det løste problemet...
#333313
Harman Kardon support er vendt tilbage og har tilbudt at installere en speciel opdatering på Soundbar'en.

Sony support har bedt om en masse router- og netværksoplysninger. Hvad det skal nytte, har jeg lidt svært ved at se - men de vil måske også installere en speciel firmware på Sony TV'et.

Både Harman Kardon og Sony arbejder i hvert tilfælde seriøst med problemet.

Dette samt det nye bestilte kabel tester jeg i weekenden.
#333358
På A8H oplever jeg ofte, at TVet glemmer hvor lyden skal komme fra, så den sender ud via TV i stedet. Så skal jeg manuelt slå over på soundbar via bundmenuen igen. Kan du se om det samme er problemet eller står lyden stadig til at ryge ud via soundbar når den bliver tavs?