Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Billede
Bedre streaming-kvalitet. DRTV hævet sin streamingkvalitet på live-tv fra 720p50
til 1080p50, altså 1080p opløsning i 50 billeder per sekund. Samtidig er bitraten,
der afgører hvor hårdt signalet er komprimeret, blevet hævet fra 5,5 Mb/s til 8 Mb/s.
Det gælder både DR1 og DR2. Lyden er fortsat i stereo. - Læs her.
Kim skrev:Jeg har været glad for Ice Power moduler gennem tiden. Tilbage i 2006 byggede jeg fire ICE500A baserede forstærkere med store lineære strømforsyninger. De har virket perfekt siden. Jeg har også brugt to ICE50ASX2 boards til indbygnings højttalere i bad og køkken uden problemer. I 2019 købte jeg fem ICE125ASX2 moduler på Ebay, til opgradering af min hjemmebiograf: - Click here.

På det tidspunkt var jeg ikke i stand til at afgøre, om det var forfalskninger. Jeg er nu sikker på, at det er de og stortset samtlige moduler på Ebay fra Kina er det: - Click here.
Mine 2 x 500 Watt ASP ICEpower moduler fra Bang & Olufsen, købt færdigt
monteret april 2005, virker stadig perfekt.

Billede
Har du en mening om ICEpower moduler fra ebay.
Svar fra B&O:
"På nuværende tidspunkt har jeg ingen oplysninger om, at BeoLink Multiroom helt afbrydes.
Så du vil selvfølgelig være i stand til at bruge Multiroom med dine eksisterende enheder."

På dette link er der tilsyneladende mange der er bekymret over hvad vej B&O vælger at gå.
Brugeravatar
Af Millemis
Gammel tråd, som af en eller anden grund blev hevet frem igen et år efter.
I løbet af det år har det dog vist sig, at titlen ikke svarer til virkeligheden.

NL kan meget vel videreudvikle sig……....og det er vel et kendetegn for B&O, at tingene ikke står stille.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
Mon ikke spørgsmålet snarere er, om B&O har et Sound Center med Atmos-afkodning på bedding!
Udgange er der egentlig nok af dér (hvis man medregner WiSA-tilslutningerne).
Hvis det skal være lofts-højtalere, kunne man tænke på Celestial-serien (med en passende forstærker).
Men du har ret - nu da BL17 så langsomt glider ud af programmet, mangler der noget tilsvarende som væghøjtaler.
MM
Brugeravatar
Af Millemis
Man skal blot ikke glemme, at det er meget få af B&O’s kunder, der er interesseret i at have stuen fyldt med højtalere.
Det har længe været muligt at have B&O-tv-setups med mange højtalere (og med et godt upmixingsresultat), men kun ganske få har dem.
Og helt ærligt: hvor mange BV Eclipse/Harmony-ejere har et 5.1-setup?
De kunder, B&O har - og som ønsker Atmos og co - går nok mere efter lydprocessorer fra Trinnov og lignende til deres B&O-højtalere i hjemmebiografen…..altså noget i den pænt dyre ende.

Mon ikke man snarere skulle tænke på en Stage MK2 med mulighed for baghøjtalere…….af en slags?

MM
Brugeravatar
Af Millemis
Peter Pan skrev: 24. jun 2021, 11:06 Ingen grund til at gøre det mere besværligt - :)

Billede

På baggrund af dette, kan du da meget vel ha’ ret :p
Vedhæftede filer
5826AA19-B6B3-4EDD-912C-A3772EA7DEDF.jpeg
5826AA19-B6B3-4EDD-912C-A3772EA7DEDF.jpeg (318.35 KiB) Vist 286 gange
Den ældre Nuforce U192S.

Billede
Dette er en måde at gøre det på ----------

Det er efterhånden en klar opfattelse at bedre lyd opnås ved at føre S/Pdif digital lydsignaler så langt frem til højttalerne som muligt. Men hvor meget kan det betale sig at gøre ud af det, når udgangs punktet er rippede CD'er.- Musikbibliotekt med Flac filer ligger så på et eksternt USB-drev elle på PC'en. USB og S/Pdif Coxail kan overføre 24 bit op til 192khz, Optisk overføre max 96Khz/24bit. Det kræver dog en asynkron DAC, skriver eksperterne.

Selv om du har din musik gemt på harddisk eller bruger streaming-tjenester via pc, skal du ikke lade dig nøje med dårlig eller middelmådig lyd skriver de. Du skal bare flytte lyd behandlingen ud af computerens støjende indre, som forringer det digitale signal med elektromagnetisk interferens, og hvis digitale clock ikke holder samme tempo som det digitale musiksignal. Først da kan du få god lyd fra pc’en, som fra en CD-afspiller. En bonus er også, at du ikke får pling-plong-lyde fra pc’en, når du modtager en E-mail.

Løsningen er en ekstern digitalkonverter (DAC) med USB port. Den forbinder computeren med stereo anlægget, eller aktive højttaler, uden at du skal igennem pc’ens analog udgang. Gjort rigtigt kan en DAC forvandle din computer til en fantastisk lydkilde.

Vær dog opmærksom på at der er nogle (knap så dygtige) Dac producenter som godt nok
modtager 24 bit, men så konverterer det ned til 16 bit i modtagelsen og så upsampler til 24 bit igen i selve Dac chippen. Det er jo ligesom ikke helt det samme og kan være lidt svært at gennemskue ud fra de specs producenterne oplyser.

Asynkron overførsel:
En asynkron DAC bruger slet ikke pc’ens clock, men får informationerne som pakkedata for så at clocke signalet selv. Det aktuelle produkt har faktisk to clocks – en til musiksignaler med sampling-frekvens 44,1, 88,2 og 176,4 kHz og en til 48, 96 og 192 kHz. Dermed er der altid en clock, der passer 100 procent til signalet, uanset hvilket lydformat du streamer eller har gemt musikken i.

USB versioner 1/ 2/ 3:
USB 1 understøtter musikfiler op til 24 bit/48 kHz, men ikke højere (cd-kvalitet er 16 bit/44,1 kHz). Windows-brugere kan downloade en ASIO-driver for at understøtte USB 2 og dermed højere opløsning. USB 3.0 understøtter op til 5 Gbit/s (625 MB/s). / Hifi og Musik.
:p Hvordan slår jeg automatisk softwareopdatering fra ved hjælp af Bang &
Olufsen-appen ? - Tryk her.

Billede
Sådan er det muligt at nyde sit setup, uden Bang & Olufsen App.

Netlink:
Sådan klare vi den uden et NL TV. Jeg streamer InternetRadio og Spotify connect
via computeren, det virker hvergang. Xeo's multiroom system kan levere trådløst
stereo lyd, i op til 3 rum. Apple Airplay benyttes til at streame audio og video via
iPhone - ATV 3 - HDMI kabel - til vores fjernsyn, eks. udsendelser fra DRtv.

Netflix / Viaplay er instaleret, og aktiveres med tryk 'DTV' på Beo 4. Sidst men ikke
mindst, tilgår jeg Nas-servers indhold, via App '8player application' fra PC/ iPad eller
iPhone. Dette setup fungere bare hvergang. Så ønsker jeg ikke mere. Det skulle da
lige være 2 brugt BeoLab 3 højttaler, hvis baghøjtaler BL 4000 i mit 5.1 setup, står af.
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146