Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#330750
Jeg er ret sikker på, at Peter Pan ikke er enig med dig.
For ham findes der næppe noget, der kommer på højde med Penta’erne især, når de bliver drevet af et eksternt ICEPower-modul....og får hjælp af en firkantet subwoofer, der er gemt væk :s
Det hat vi jo hørt om ret mange gange :p

For Peter Pan er det allervigtigste, at de blev lavet i Danmark <B

MM
#330752
En lille historie -

Da jeg i 2005, havde fuld tillid til "hvad B&O gør er altid det rigtige" mente jeg
også at de tynde "ringeklokke" kabler Bang & Olufsen leverede til deres passive
højttaler bare måtte være det bedste. MEN -

Inspireret af Hi-Fi-bladenes mange opfordringer til at vælge højttaler kabler til ens
personlige setup, kom jeg lidt i tvivl. Det var måske hver at lave et forsøg med et
sæt 6mm² højttaler kabel til mine BeoVox Penta. Jeg valgte kun til start at købe
4 meter. Nu skulle der laves A-B test. Hjem og tilslutte de 4 meter kabel fra min
2 x 500 Watt ASP ICEpower stereo forstærker til den ene Penta. Den anden
havde stadig B&O's tynde kabel.

Hold da op en forskel i dynamik og stereoperspektiv. Nu kunne det ikke gå hurtigt
nok med at få købt endnu 4 meter til den anden Penta. <B

Billede
Senest rettet af Peter Pan 8. maj 2021, 08:46, rettet i alt 1 gang.
Af sd2100
#330753
Millemis skrev: 7. maj 2021, 15:40 Jeg er ret sikker på, at Peter Pan ikke er enig med dig.
For ham findes der næppe noget, der kommer på højde med Penta’erne især, når de bliver drevet af et eksternt ICEPower-modul....og får hjælp af en firkantet subwoofer, der er gemt væk :s
Det hat vi jo hørt om ret mange gange :p

For Peter Pan er det allervigtigste, at de blev lavet i Danmark <B

MM
Det har du nok ret i. Men lidt svært at sætte sig ind i. Jeg forstår ikke, at man SKAL synes, at det man har er det 7. vidunder.
Det jeg lytter til nu (og har gjort i et par år) er uden sammenligning det ringeste rent lydmæssigt (Sonos Beam), jeg har ejet de sidste 25 år(!!!) men samtidig, det jeg har været mest glad for :) . Der er så mange andre parametre, der kan gøre en tilfreds ved et produkt.

At man kan glædes ved synet af et par Beovox Penta er sgu da helt i orden. Smag og behag er forskellig.
#330797
Peter Pan skrev:B&O's Mozart-platform. Har du mere info om dette. ?
Millemis skrev:Jeg har ikke....og hvis jeg havde, ville jeg nok ikke (kunne) fortælle noget.
Og mon ikke alle, der bare ved det mindste, har det på samme måde.
Mozart-platform: Højttaler serien er pt. B&O's Beosound Level / Beosound Balance / Beosound Emerge/ BeoLab 28. Remote BeoHalo. Den avanceret platform giver ultimative frihed i hvordan du spiller musik.

Mozart-platformen tilbyder førende streamingteknologi, hastighed og stabilitet på næste niveau. De Wi-Fi og Bluetooth tilsluttet højttaler giver mulighed for nemt at streame yndlings musik fra tjenester via AirPlay 2, Chromecast eller Bluetooth.

Der kan afspilles musik fra en enkeltstående højttaler eller et stereopar, kraftig nok til at fylde et rum med lyd, eller dynamisk forbedre eksisterende multiroom hjemme højttaler systemer. En generation af produkter der vil ændre vores opfattelse af hvad et lydprodukt kan være. Kilde- bcopenhagen.dk / Vejrup's YouTube.

BANG & OLUFSEN. Vores Mozart-team - Læst her.
#330805
Det hjælper ikke meget at gengive B&O’s marketingsbeskrivelse (bla, bla, bla).......siger jo intet om fremtidige muligheder.
At lave stereopar (via cast/Google Home) er ikke noget nyt for denne platform.
Det er en Chromecast-funktion, der er tilgængelig på alle Chromecast-kompatible platforme.

Vent du hellere med dit spørgsmål, indtil der er nyt i sigte 8-)

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#330848
Det er jo lidt svært at skulle bedømme om ens interesse er ‘speciel stor’, når man ikke kender omfanget af mulighederne ved den platform.

Jeg har - og bruger med stor fornøjelse og tilfredshed - rigtigt nok en Essence MK2.
Men jeg bruger den ikke på den måde, som din tegning viser.

Så længe noget lever op til ens krav og behov (og det vel at mærke virker), er det vel ikke ‘forældet’.
Det burde du jo vide med dit BV7-40 setup :p

MM
#330888
@ MM. Ja vi må ser hvad B&O finder på.

Billede
Her forsøger jeg mig med den ældre version af Chromecast Audio til BeoLab 3500.

Den nyeste Chromecast version 2020, har fuld TV-brugerflade (HDMI)
med apps, spil og styring via fjernbetjening.

Step-By-Step Guide - Chromecast Opsætning og Installation. - Tryk her.

AirPlay 2. - HomeKit:
Tv-producenter integrerer AirPlay 2 direkte i deres tv, så kan du nemt
dele eller spejle næsten alt fra din iOS-enhed direkte til dit AirPlay 2-
aktiverede smart-tv. Afspille musik på tv'et og synkronisere det med
AirPlay 2- kompatible højttalere hvor som helst i hjemmet.
Tilføj HomeKit tilbehør. Guide - Tryk her.
Brugeravatar
Af Millemis
#330894
Tja, den slags dongle-fixfaxerier er ikke nødvendige herhjemme.
Chromecast (audio) er en del af det, som en Essence MK2 byder på...........og som jeg af og til bruger, omend sjældent.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#330908
Sjovt nok!
Lydkvaliteten fejler ikke noget hos mig.
Det er mere et spørgsmål om, at man - når man bruger Airplay fra f.eks Essence MK2 - nemt kan fordele lyden til andre NL-enheder (lytte med/Join). Og ved mine BV kan jeg desuden bruge min remote til pause, skip osv. Begge dele ikke noget, der fungerer, hvis jeg caster i stedet.

iPhone/iPad ikke nogen hindring, hvis man vil caste - de allerfleste apps har cast-muligheden.
Iøvrigt - hvis jeg erindrer rigtigt - havde du et ATV3 længe før, du begyndte at eksperimentere med Chromecast Audio-dimsen.

MM
#330915
MM skrev: Hvis jeg erindrer rigtigt - havde du et ATV3 længe før,
du begyndte at eksperimentere med Chromecast Audio-dimsen.

Det er rigtigt. Da BV-7 jo ikke har netværks tilslutning, fik jeg brug for endnu en
ATV3's HDMI udgang. Det er også via den udgang det er muligt at streame dr-tv til
BV-7, via iPad'en. Men jeg kan ikke få lov at lægge dr-tv (3) ind på BV7, som jeg kan
med Netflix og Viaplay. Jeg har endnu en mulighed. Vi har en bærebar Windows 10,
med HDMI udgang, men fruen er ikke så glad for jeg lægger beslag på den.

MM. Jeg hopper ikke på et Beosystem 4 tv. Du kan godt spare dig. :p
Brugeravatar
Af Millemis
#330927
Peter Pan skrev: 11. maj 2021, 16:15 MM skrev: Hvis jeg erindrer rigtigt - havde du et ATV3 længe før,
du begyndte at eksperimentere med Chromecast Audio-dimsen.

Det er rigtigt. Da BV-7 jo ikke har netværks tilslutning, fik jeg brug for endnu en
ATV3's HDMI udgang. Det er også via den udgang det er muligt at streame dr-tv til
BV-7, via iPad'en. Men jeg kan ikke få lov at lægge dr-tv (3) ind på BV7, som jeg kan
med Netflix og Viaplay. Jeg har endnu en mulighed. Vi har en bærebar Windows 10,
med HDMI udgang, men fruen er ikke så glad for jeg lægger beslag på den.

MM. Jeg hopper ikke på et Beosystem 4 tv. Du kan godt spare dig. :p
Nej, det er jeg da godt klar over - hvorfor skulle du da også være interesseret i NL-multirumsfordeling........når alt foregår i ét rum :o

Hvad mener du med: ‘Men jeg kan ikke få lov at lægge dr-tv (3) ind på BV7’.

MM
  • 1
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 326