Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#273073
Man kan ikke få lossless lyd ud af fjernsynets HDMI ARC, så derfor sender man billedet gennem forstærker istedet. Billedet kan kun sendes gennem forstærker hvis billedformatet er understøttet.
#273076
TorbenClement skrev:Godt med lidt lyd debat ☺️
Vil kigge nærmere på
Marantz SR5012
Sony STR 1080
Yamaha RX-V683
De koster ca 5000 kr
Men kommer der et super tilbud på en bliver der nok den.
Vil nok bruge ca 30 dage og kigge på forskellige modeller

Kigger også efter en ny centerhøjtaler
Måske en dynaudio Excite X24 centerhøjtaler til ca 5000 kr

Har et par dynaudio Excite X14
Og et par Dali SPEKTOR 1 som baghøjtaler
Og en DALI
SPEKTOR VOKAL CENTERHØJTTALER
Plus en ARGON
BASS10 SUBWOOFER

Musik høre jeg på en Chromecast audio
Med Yousee musik i 320 kbit/s
Og film og serier er på Netflix HBO Viaplay mm
Plus bruger en X box one X til blu-ray og 4K film på disk. Da der er meget bedre lyd ?

Her er et godt bud har en selv en SR 6010 og den spiller godt og 6011 har 9 Kanals forstærkning så kommer Atmos lyden til sin ret. Jeg har valgt at tilslutte min med en Effektforstærker til front for bedre lyd i stereo og fordi jeg manglede 2 forstærker trin til atmos se min profil har et heftigt lydsetup. Så jeg vil klart anbefalde 6011 frem for 5012 . da den kan køre på 9 højtaler og så har den en bedre lyd ikke at 5012 er dårlig men spar ikke 800 kr.

Marantz SR6011 (B-stock, sort) pris 5799kr.

https://hifi-freaks.dk/webshop//marantz ... -2346.html

Marantz SR6011 (B-stock, sort)
#273208
Rasmus Larsen skrev:Jeg har ikke input til valg af forstærker, men i disse VM-tider sætter HDR jo spot på nogle udfordringer i markedet. Foruden passthrough af 4K og HDR10 i en forstærker, så er det nok også værd at sikre sig, at den har passthrough af hhv. Dolby Vision og HLG (kræver HDMI 2.0b).
Det er lidt af en jungle at finde rundt i, synes jeg.

Kan du f.eks. se ud af denne specifikations liste på Yamaha RX-A1080 om den har det?
https://dk.yamaha.com/da/products/audio ... oduct-tabs
#273249
At finde frem til en A/V receiver er lige så stor en udfordring som, at finde frem til det rigtige sæt af højttalere.

Alle A/V receivere lyder og performer forskelligt, og kræver en subjektiv vurdering.

Derudover, så er det meget få mennesker som har mulighed for, at teste og lytte til eksempelvis fem A/V receiver opstillet på samme tid , som grundlag for ens egen personlige vurdering. Ofte er det andre parametre der gør sig gældende i valget; såsom anmeldelser, gennem ens bekendskabskreds, et godt tilbud, tekniske spidsfindigheder, Youtube, eller andre tilfældigheder m.m. Dog skal man kende sit behov og sit budget.

God jagt. :)