Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348272
Hejsa.

Jeg har købt en Sennheiser Ambeo Plus. Den har jeg sat til mit LG C1 tv via Hdmi eARC den fungere fint med mit Apple TV som er i HDMI 1.

Jeg kan dog ikke få min PS5 som er tilsluttet i HDMI 3 til at finde soundbaren og få dem til at virke sammen.

Alle devices er fuldt opdateret.

Nogen som har en ide om hvad kunne være galt?

Vh
Niels Erik
#348276
Din PS5 skal ikke sættes op til at spille over soundbar, hvis den sidder i TV og TVet er sat til Ambeo. Det skulle ske helt automatisk. Om PS5 står til at spille lyd via “TV” eller “soundbar” ændrer ikke ved at lyden sendes via HDMI uanset hvad, og at der burde være lyd i Ambeo.

Hvilket format af lydputput har du at på din PS5?
#348279
Hej Torben.
Jeg har sat den til TV men ingen lyd i min soundbar, der kommer kun lyd ud af fjernsynet.

Jeg har fundet ud af mit apple tv skal indstilles til det hver gang og den ikke vælger soundbaren automatisk hvilket er lidt mystisk.

Som jeg har forstået det er det bedst at alle devices er sat direkte til fjernsynet :)
#348280
Det lyder lidt mystisk. Hvordan forbinder du tingene? Jeg har selv testet ATV på Ambeo - både ved at have ATV sat til TV og ved at have den sat direkte i Ambeo. Der burde ikke være noget i hverken ATV eller i PS5, som skulle indstilles for at få lyden igennem. Det burde alt sammen skulle styres i dit TV.

Hvad er det du skal indstille på ATV?
#348281
Hej Torben.

Jeg skal ind i indstillinger og sætte Sennheiser Ambeo til at være output lyd enhed, så når jeg tænder fjernsynet skal jeg slå det til, den vælger den ikke automatisk hvilket er ret besynderligt.

Og kan ikke få den til at virke på min PS5. Jeg brugt det HDMI kabel som fulgte med og har sat den til eARC i fjernsynet og i Soundbaren.
#348283
Den er gal. Hvis du skal ind og sætte Ambeo som output på ATV, så forbinder den via AirPlay og ikke HDMI. Så der er noget galt med forbindelsen mellem TV og Ambeo. Er du sikker på, at du har sat Ambeo i den rigtige HDMI-port på TV’et?

Når den er sat i, så burde TV’et selv skifte til ekstern lydkilde. Ellers skal du også lige ændre det i TV’ets opsætning. Alt burde foregå via TV’et. Der er ikke noget der skal vælges på hverken ATV eller Playstation ud over at indstille hvilken type surround modtageren understøtter.

Nu har jeg efterhånden haft en del soundbars sat til en den forskellige TV, og det generelle råd er: hvis det ikke spiller i første hug, så har du sandsynligvis sat noget forkert sammen, eller misset at skifte lydoutput på TV’et. Eneste ting man burde skulle ændre er, at fortælle TV’et at den skal bruge ekstern lyd og ikke de indbyggede højttalere. På nogle TV-modeller skal man også lige fortælle, at det er eARC den benytter, så der åbnes for fuld Atmos-lyd, men selv uden at ændre dette, så burde der være lyd igennem.