Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#350401
Nyhedsværdien i PS5 Pro ville klart være større, men jeg håber de rammer end bedre balance imellem ydeevne og køling end i PS4 Pro. Den var slem allerede ved lancering, men i takt med at køleeffekten aftog henover levetiden, var den vel nærmest at betegne som defekt. Den larmede så meget, når jeg spillede, at jeg blev nødt til at skrue meget op for lyden. Det er trods alt blevet bedre i PS5 :)
Brugeravatar
Af TBC
#350424
Rasmus Larsen skrev: 13. mar 2023, 12:01 Nyhedsværdien i PS5 Pro ville klart være større, men jeg håber de rammer end bedre balance imellem ydeevne og køling end i PS4 Pro. Den var slem allerede ved lancering, men i takt med at køleeffekten aftog henover levetiden, var den vel nærmest at betegne som defekt. Den larmede så meget, når jeg spillere, at jeg blev nødt til at skrue meget op for lyden. Det er trods alt blevet bedre i PS5 :)
Det er vel prisen man kan risikere, når man samtidigt forsøger at lave tingene relativt kompakte, noget jeg IKKE selv er fan af i forbindelse med ting hvor målet først og fremmest er at det skal performe - Forhåbentligt bliver en PS5 Pro større og ikke mindre end PS5 så den kan få endnu flere kræfter på en nye mere effektiv node. Dem der går op i at det er kompakt kan sigte efter en slim uden ekstra kræfter. Hvad er det man siger: Man kan ikke både blæse [pun intended] og have mel i munden.
Af Lape
#350457
Rasmus Larsen skrev: 13. mar 2023, 12:01 Nyhedsværdien i PS5 Pro ville klart være større, men jeg håber de rammer end bedre balance imellem ydeevne og køling end i PS4 Pro. Den var slem allerede ved lancering, men i takt med at køleeffekten aftog henover levetiden, var den vel nærmest at betegne som defekt. Den larmede så meget, når jeg spillede, at jeg blev nødt til at skrue meget op for lyden. Det er trods alt blevet bedre i PS5 :)
Enig det kunne være gjort bedre, men jeg tog låget af min PS4 Pro og så faldt støjen helt ekstremt, fra at lyde som en støvsuger i krævende spil, til at man svagt kunne høre blæseren. Jeg tror ganske enkelt ikke den kan trække nok luft ind med låg på.

Det virker som om Microsoft generelt er klogere når de designer deres konsoller mht. til airflow og køling :D Desværre så giver en Xbox bare ikke så meget mening for folk som har en gaming pc allerede. Så i mine øjne, er det optimale en pc og en playstation men kan være det ændrer sig nu, hvor Sony smider flere og flere af deres playstation "ekslusiver" på pc efter et stykke tid (og typisk 100% fejlrettet og inkl. alt dlc)

Jeg overvejer stadig om der skal købes en ps5 slim eller pro dog.