Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mudi289
#335005
Halløj Allesammen.

Det er sådan at jeg har investeret i et super fedt tv, et 55" Philips Oled806.

Det er dog sådan at lige nu har jeg en ps4 forbundet til den, og når jeg spiller små spil, så oplever jeg ikke nogle problemer, altså spil som Battle Ground, Uncharted 4, Crash Bandicot Team Racing og Tekken 7. Men når jeg så derimod spiller spil som Call of Duty Cold War, Battlefield 5, Black ops 4 og Assassins Creed Valhalla, så oplever jeg at der lige pludselig ude af det blå kommer en for syg input lag, hvor spillet kører dets eget show, og kan intet stille op. Har prøvet alt jeg kan komme i tanke om, har tv'et indstillet på "Spil" og har prøvet på selve ps4'eren at slå HDR og Deep Colour-output fra, men hjælper ikke. Det driver mig seriøst til vanvid og hader det, men destomindre er det en fedt tv, det er bare dette der irritere mig.

Derfor håber jeg der er en eller nogle experter der sidder derude der kan hjælpe mig yderligere.
Af KimLarsen
#335032
Hej

Din PS 4 kan ikke trække sådan et super tv... haha, det var en joke.

Men det er nok din PS4 der kommer på overarbejde med de spil.
Af Mudi289
#335038
Haha, god joke. Men tror jeg er fuldstændig enig med dig.

Tænker også det er tid til at opgradere til en Ps5 så snart man kan få fat på dem! Må lige holde ud et par måneder endnu.

Tak for det!:D
Af Mukendi
#347828
Hej

Jeg har købt og fået kalibreret et Philips OLED 907 tv, og prøvede det igår for første gang med min PS5 og Gran Turismo 7.

Jeg var ikke specielt positivt overrasket, som rigtig mange er ved OLED og konsolspil...
Den stod på SPIL-mode og jeg kunne aktiverer VRR osv, men synes ikke billedet var lækkert, og synes det flødsammen når jeg kiggede langt under kørsel i sving...

Er der noget jeg har misset, eller er det bare den helt forkerte skærm til PS5 og lidt PC racing gaming??
Af Ghidora
#347832
Det er næppe TV'et der er skyld i du syntes GT7 ikke er pænt "nok".

Har du sikret dine indstillinger i spillet er korrekte? har du testet med andre spil?
Af Mukendi
#347843
Hej, jeg har sat HDR, VRR og andet til Automatisk i selve PS5 menuen, men ikke mere end det…?
Det er det eneste spil jeg nåede at prøve, samt det jeg kommer til at spille 80% af tiden…men burde hoppe i F1 2022, mener det også køre 120hz, imod GT7’s max 60hz…