Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#327805
Jeg kiggede i den forbindelse lige på den originale Switch. Vildt nok at det er 4 år siden, at Switch blev lanceret.

Switch kører jo på Nvidia Tegra X1 i en neddroslet udgave ift. samme SoC i Nvidia Shield-boksen. Så når der kommer en opgraderet Switch virker det jo sandsynligt, at der også kommer en opgraderet Nvidia Tegra - som måske også finder vej til en ny Shield-boks i 2021/2022?
#327827
Det er en god nyhed, jeg er stor fan af Nintendos IP.
Denne gang tror jeg at jeg forudbestiller i GOD tid! ;)
#328696
Bloomberg har lidt mere om ny Nintendo Switch i dag: https://www.bloomberg.com/news/articles ... ch-upgrade

"The new Switch iteration will support Nvidia’s Deep Learning Super Sampling, or DLSS, a novel rendering technology that uses artificial intelligence to deliver higher-fidelity graphics more efficiently. That will allow the console, which is also set for an OLED display upgrade, to reproduce game visuals at 4K quality when plugged into a TV, said the people, who asked not to be identified because the plan is not public.

The U.S. company’s new chipset will also bring a better CPU and increased memory. DLSS support will require new code to be added to games, so it’ll primarily be used to improve graphics on upcoming titles, said the people, including multiple game developers."



Apropos Nintendo, så tænker jeg, at deres samarbejde med Niantic (dem med Pokemon Go) om det kommende AR-spil måske skal have et nyt navn i Norden. "Pikmin" klinger ikke så godt :D
Af LarsCJ
#328730
Rasmus Larsen skrev: 23. mar 2021, 08:52 Apropos Nintendo, så tænker jeg, at deres samarbejde med Niantic (dem med Pokemon Go) om det kommende AR-spil måske skal have et nyt navn i Norden. "Pikmin" klinger ikke så godt :D
Måske lidt sent at gøre det nu - den spiltitel har jo været på markedet i Danmark siden 2001. Først til Gamecube og senere til samtlige Nintendokonsoller...
#328749
En opgraderet skærm er tiltrængt, for den var allerede ringe da den originale Switch udkom. Men jeg vil være exceptionelt skuffet hvis den forbliver 720p.

Mere saft og kraft ellers, det er jo kun kærkommen. Jeg håber det betyder at alle ældre spil, nu vil kunne klare 30FPS @ 1080p som minimum, uden nogle kodeændringer (Medmindre de har hard codet til specifikke opløsninger selvfølgelig). Og man kan ligefrem krydse fingre for at nogle 3. parts spil vil få opdateringer, så de ser bedre ud, f.eks. Skyrim. Derudover så krydser jeg virkeligt fingre for den bliver hurtig nok til Mass Effect Remastered trilogien uden at den bliver nedgraderet for meget visuelt - Så har jeg nemlig grund nok til at opgradere... 8)

4K support giver jeg ikke meget for, for den nuværende model kan ikke engang klare 60 FPS @ 1080p i ret mange spil, så 4K understøttelse i den lille pakke vil ikke give meget mening IMHO.