Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#327338
Hej alle

Jeg har en PS3 60GB model til salg med en masse spil og tilbehør, men inden jeg skriver den helt store beskrivende salgs annonce, vil jeg høre om hvilket pris niveau folk i dette forum har interesse i at byde.

Så skriv gerne til mig hvis du er interesseret.

På forhånd tak.

Vh
Dennis
#327340
Jeg købte for halvanden år siden ,en ps3 60gb med 14 spil.
Spillene var ligegyldige de fulgte med. Jeg skulle bare bruge til at spille Pain.
Prisen stod til 300kr, Jeg gav 200kr

Og når det er en 69gb med ps1 og ps2 mulighed. Er den en af de allerførste der kom. Så den har en 10-13 år på bagen.
#327341
Kallespears skrev: 20. feb 2021, 11:33 Jeg købte for halvanden år siden ,en ps3 60gb med 14 spil.
Spillene var ligegyldige de fulgte med. Jeg skulle bare bruge til at spille Pain.
Prisen stod til 300kr, Jeg gav 200kr

Og når det er en 69gb med ps1 og ps2 mulighed. Er den en af de allerførste der kom. Så den har en 10-13 år på bagen.
Hej - tak for dit svar og input.
Det er netop pga. den bagud kompatible funktion at jeg spørger til prisen. Kan se på udenlandske foras at der bliver den solgt for en hel del mere end den pris du nævner, da den har en værdi i at kunne spille spil, som man ikke længere kan man med nyere PS3 modeller, PS4 eller PS5.
#327342
Er det en PAL eller NTSC konsol?

PAL versionen har ikke særlig god PS2 kompatibilitet og er derfor ikke meget værd. Max 300-400.

NTSC versionen har derimod fuld PS2 kompatibilitet og vil kunne indbringe 1500+.
#327345
aalb1970 skrev: 20. feb 2021, 11:59 Er det en PAL eller NTSC konsol?

PAL versionen har ikke særlig god PS2 kompatibilitet og er derfor ikke meget værd. Max 300-400.

NTSC versionen har derimod fuld PS2 kompatibilitet og vil kunne indbringe 1500+.
Sikke da noget vrøvl med PAL og NTSC.

Det er versionsnummeret der afgør det. 20 og 60 gb med 4 USB porte havde fuld HW understøttelse, de var de første der kom på markedet. hvor de efterfølgende havde SW emulering. Derfor knap så gode til det.
#327346
Den version der blev udsendt i Europa, dvs. PAL versionen, har ikke den fulde PS2 hardware understøttelse, da den mangler Emotion Engine processoren. Den anvender i stedet emulering, hvilket medfører et hav af kompatibilitetsproblemer. F.eks. kaster Kratos ingen skygger i God of War.

Der er KUN de amerikanske og japanske 20 GB og 60 GB modeller, der har Emotion Engine processoren og dermed fuld PS2 hardware understøttelse.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_models